- Analiza e-commerce
- Strategia e-commerce
- Projekt UX/UI
- Integracje
- Copywriting
- Zaawansowane Konfiguratory
Wyzwanie
Motorem napędowym Dedicante jest personalizowana biżuteria ze stali szlachetnej, na której można stworzyć unikatowy grawer. Marka początkowo rozwijała sprzedaż głównie poprzez poszerzanie dystrybucji offline. Strategia ta działała, dopóki właściciele nie odkryli potencjału drzemiącego w rynku e-commerce. Podstawowy sklep na platformie typu SaaS był świetnym rozwiązaniem na początek, jednak blokował dalszy rozwój.
Kluczowym celem był rozwój przewag konkurencyjnych Dedicante – czyli zaawansowanej możliwości pełnego personalizowania i grawerowania produktów, wraz ze znaczącą poprawą doświadczenia zakupowego online.
Nasze podejście
Naszym priorytetem było pełne zrozumienie potrzeb grupy docelowej oraz specyfiki oferty produktowej Dedicante.
Współpracując blisko z tak zaangażowanym klientem na wszystkich etapach projektu, mogliśmy nie tylko w pełni dowiedzieć się, jakie są potrzeby klienta i jego odbiorców, ale i wdrożyć najlepsze rozwiązania pozwalające z dużą przyjemnością personalizować produkty, tworzyć własne kreacje realizować zakupy na platformie dedicante.pl.
Krok 1
Analiza rynkowa
Krok 2
Analiza grupy docelowej
Krok 3
Analiza efektywności e-marketingowej
Krok 4
Analiza UX
Krok 5
Warsztaty strategiczne z zespołem klienta
Krok 6
Kompleksowa strategia e-commerce i e-marketingowa
Etap 1
Analiza i strategia
Nasz projekt rozpoczęliśmy od solidnej analizy wszystkich istotnych czynników, po to, aby prawidłowo określić problemy i holistycznie zaplanować działania do wdrożenia. Najważniejsze wnioski z analizy przedstawiamy poniżej:
Wnioski
Ograniczona możliwość personalizacji
Stara platforma nie umożliwiała pełnej konfiguracji produktów przez użytkownika, czy też łatwego podglądu graweru.
Nierozwinięta tożsamość marki
Firma do tej pory nie stawiała na tworzenie silnego brandu, który lojalizuje i przywiązuje klientów do siebie.
Ograniczona platforma e-commerce
Usługa typu SaaS nie pozwalała firmie na rozwój, zwiększenie wolumenu sprzedaży, czy stworzenie pełnego doświadczenia zakupowego.
Niewykorzystany potencjał mobile
Duże zainteresowanie wersją mobilną strony nie przekładało się wystarczająco na konwersję z urządzeń przenośnych.
Brak automatyzacji marketingu
Brakowało działań związanych z automatyzacją i odzyskiwaniem klientek, które realnie mogą generować sprzedaż.
Etap 2
Wdrożenie
Na bazie tych wszystkich działań, byliśmy w stanie zrozumieć potrzeby grupy docelowej i specyfikę biznesu klienta. Stworzyliśmy dokładną specyfikację techniczną, wybraliśmy odpowiednie oprogramowanie sklepu (PrestaShop) oraz rozpoczęliśmy projektowanie nowej platformy.
Kluczowym elementem było stworzenie rozbudowanego, ale prostego w odbiorze konfiguratora bransoletek, który dawałby również możliwość grawerowania produktów. Szczególny nacisk położyliśmy także na wersję mobilną serwisu.
Krok 1
Specyfikacja techniczna nowego sklepu
Krok 2
Projekt UX
Krok 3
Projekt UI
Krok 4
Wdrożenie e-commerce
Krok 5
Integracje e-commerce
Krok 6
Testy i optymalizacja
Mobile First
Na bazie tych wszystkich działań, byliśmy w stanie zrozumieć potrzeby grupy docelowej i specyfikę biznesu klienta. Stworzyliśmy dokładną specyfikację techniczną, wybraliśmy odpowiednie oprogramowanie sklepu (PrestaShop) oraz rozpoczęliśmy projektowanie nowej platformy.
Kluczowym elementem było stworzenie rozbudowanego, ale prostego w odbiorze konfiguratora bransoletek, który dawałby również możliwość grawerowania produktów. Szczególny nacisk położyliśmy także na wersję mobilną serwisu.
Konfiguratory
W Dedicante kluczową rolę odgrywała od zawsze możliwość personalizacji produktów. Wybór odpowiedniego sznurka, zawieszek oraz grawerunku wiąże się jednak z jednym wyzwaniem: czasami ciężko sobie wyobrazić efekt końcowy.
Stworzyliśmy dwa typy najbardziej zaawansowanych konfiguratorów biżuterii na rynku: dla bransoletek klasycznych oraz Story Charms. Pomimo dużej liczby elementów konfigurowalnych stworzyliśmy prosty i przystępny mechanizm, dostosowany również do wersji mobilnej. Konfigurator wpisuje się w esencję marki i generuje duże zainteresowanie wśród klientek.
Bransoletki
Story Charms
Przed i po
Naszym celem było stworzenie przyjaznego, intuicyjnego i sprzedażowego sklepu internetowego. Wszystko po to, aby dołożyć istotną cegiełkę w budowaniu wyjątkowego doświadczenia zakupowego dla konsumenta. Chcieliśmy stworzyć sklep, który nie tylko w pełni odda odświeżony charakter marki Dedicante, ale też będzie przystępny dla każdego, kto chce z łatwością stworzyć wyjątkowy i spersonalizowany prezent dla swoich bliskich.
Rebranding
Wiemy, że dobry design jest dobry dla biznesu.
W ramach pracy nad nową platformą zadbaliśmy też o odświeżenie wizerunku i poprawę doświadczenia zakupowego marki. Bardzo dokładnie przeanalizowaliśmy rynek, a także dzięki audytom i pracy koncepcyjnej precyzyjnie zdefiniowaliśmy grupę docelową. Na tej podstawie zaproponowaliśmy nowy kierunek wraz z ideą kreatywną będący progresją poprzedniej identyfikacji. Musieliśmy wziąć pod uwagę sporą rozpoznawalność i rozległą sieć butików marki, w których roll-out rebrandingu nie mógł nastąpić równocześnie. Wraz z partnerskim studiem przygotowaliśmy odświeżoną identyfikację Dedicatne 2.0, pasującą do nowej wizji marki i nowej platformy.
Przed
Po
Krok 1
Nadzór i współprodukcja materiałów foto/video
Krok 2
Copywriting
Krok 3
Usprawnienie procesów marketingowych i e-commerce’owych
Krok 4
Wdrożenie nowych kanałów pozyskania ruchu i sprzedaży
Krok 5
Automatyzacja marketingu
Krok 6
Rekrutacja pracowników i wybór partnerów
Krok 7
Realizacja strategii
Etap 3
Rozwój sprzedaży
Po skutecznym wdrożeniu nowej platformy, kontynuowaliśmy pracę nad przedłużeniem doświadczenia zakupowego dla klientów Dedicante. Skupiliśmy się na pełnym wdrożeniu systemu do automatyzacji marketingu i bieżącej komunikacji newsletterowej, a także na tworzeniu unikalnych tekstów marketingowych.
teksty, które
tworzą doświadczenie
Wiemy, że dobry content to gwarancja sukcesu.
Profesjonalnie zaplanowany trafia do klientów i buduje obraz marki w ich świadomości. Jednak docelowo, musi również realizować podsatwowy cel: dynamizować sprzedaż i generować ruch na stronie. W to wliczają się wszystkie treści publikowane przez markę:
Opisy produktowe
Komunikaty
Hasła reklamowe
Newslettery
Mailingi automatyczne
Artykuły blogowe
Automatyzacja
marketingu
Spersonalizowane i zautomatyzowane komunikaty.
Aby zwiększyć współczynnik konwersji i efektywność sprzedaży, postawiliśmy na wdrożenie SalesManago – systemu do automatyzacji działań marketingowych. Stworzyliśmy serię spersonalizowanych, automatycznych komunikatów, które połączyliśmy z angażującą narracją opartą o maile, pop-upy i powiadomienia webpush. To pozwoliło na zwiększenie zaangażowania konsumentów w relację z marką oraz ich powracalność do sklepu.
Lead nurturing
Reguły automatyzacji
Widgety social proof
Newslettery i mailingi
Powiadomienia webpush
Pop-upy
Mierzalne efekty świadczące o sukcesie.
Efekty naszej pracy
Średniej rynkowej w kategorii prezenty i biżuteria
Udział konfiguratorów w całkowitej sprzedaży znacząco się zwiększył i stanowi aż 33% ogółu transakcji on-line.
Sprzedaż z urządzeń mobilnych wzrosła aż do 60% ogółu.
Zadowolony klient
“Od początku do końca tworzenia sklepu pełen profesjonalizm. Zadziwiająco szerokie kompetencje. Świetna atmosfera współpracy.”