Virago, wielopokoleniowa marka jubilerska z głęboko zakorzenionymi wartościami, działała świetnie na rynku lokalnym, widziała jednak ogromny potencjał w zakupach online. Dlatego też zależało jej na mocniejszym rozwoju ich własnej platformy sprzedażowej, której sprzedaż nie była wystarczająco efektywna. Kluczowym celem naszej współpracy był rebranding marki oraz stworzenie nowoczesnego i użytecznego sklepu internetowego. Wszystko po to, by stworzyć maksymalnie przyjemne doświadczenie zakupowe online i dostarczyć klientom marki najwyższą jakość, znaną ze sklepów stacjonarnych. Naszym priorytetem było stworzenie spójnego i przemyślanego customer experience oraz rozpoczęcie komunikacji prowadzonej wokół najważniejszych wartości i celów marki. Audyt e-commerce Warsztaty strategiczne Kompleksowa strategia marketing/e-commerce Etap 1 Nasz projekt rozpoczęliśmy od solidnej analizy wszystkich najważniejszych obszarów marketingowych i e-commerce’owych (np. branding, UX/UI, kanały pozyskania ruchu, komunikacja), po to, aby prawidłowo określić problemy i holistycznie zaplanować działania do wdrożenia. Najważniejsze wnioski Stara platforma nie umożliwiała użytkownikowi pełnej konfiguracji produktów, szczególnie jeśli chodzi o obrączki ślubne. Nazwa Virago była myląca dla klientów. Firma do tej pory nie stawiała na tworzenie silnego brandu. Sklep posiadał duże problemy z użytecznością i ścieżką zakupową, która wpływała negatywnie na współczynnik konwersji. Usługa typu SaaS nie pozwalała firmie na rozwój, stworzenie nowoczesnego designu, czy zwiększenie wolumenu sprzedaży. Duże zainteresowanie wersją mobilną strony nie przekładało się wystarczająco na konwersję z urządzeń przenośnych. Brakowało działań związanych z automatyzacją, np. odzyskiwania porzuconego koszyka i lojalizacji klientów. Etap 2 Na bazie tych wszystkich działań byliśmy w stanie zrozumieć potrzeby grupy docelowej i specyfikę biznesu klienta. Stworzyliśmy dokładną specyfikację techniczną, wybraliśmy odpowiednie oprogramowanie sklepu (PrestaShop) oraz rozpoczęliśmy projektowanie nowej platformy. Kluczowym elementem było stworzenie rozbudowanej, ale przyjaznej nawigacji, zupełnie nowego designu sklepu i doświadczenia zakupowego, a także intuicyjnego konfiguratora obrączek. Szczególny nacisk położyliśmy także na wersję mobilną serwisu. Specyfikacja techniczna nowego sklepu Nowa identyfikacja wizualna i packaging Projekt UX Projekt UI Wdrożenie nowej platformy Integracje e-commerce Testy i optymalizacja Przed Po Pierwszym krokiem było odświeżenie wizerunku i stworzenie silnej, konkurencyjnej marki jubilerskiej. Nazwa “Virago” nie budziła pożądanych skojarzeń i nie zostawiała wielkiej przestrzeni do kreatywnych działań komunikacyjnych. Była jednak rozpoznawalna stacjonarnie w Szczecinie przez lokalnych klientów i kojarzona z tym miejscem od zawsze. Naszą koncepcją naturalnego rebrandingu było wykorzystanie nazwiska założycieli do zbudowania silnej, konkurencyjnej i adekwatnej marki. Biznes jubilerski w dużej mierze jest oparty na nazwiskach – to one świetnie kojarzą się z rodzinną tradycją przekazywaną z pokolenia na pokolenie, rzemiosłem, wysoką jakością, a także pełną magii pracownią jubilerską. Poprzednia platforma była niedostosowana do wersji mobilnej, pomimo wyraźnego zainteresowania klientów. Tworząc nową stronę zastosowaliśmy więc podejście mobile first – w trakcie projektowania skupiliśmy się szczególnie na wersji mobilnej sklepu. Dużą uwagę poświęciliśmy kwestii rozbudowanej nawigacji sklepu, filtracji produktów, wyszukiwarce, czy nowym konfiguratorom obrączek ślubnych. Wprowadziliśmy także wiele rozwiązań pro-sprzedażowych. Jedne z najważniejszych kategorii produktowych dla firmy to obrączki ślubne, a także pierścionki zaręczynowe. Z myślą o nich zaprojektowaliśmy karty produktów, które posiadają proste i użyteczne konfiguratory, pozwalające na dobór idealnie dopasowanego produktu. Karta produktu Menu z konfiguracją Projektując sklep chcieliśmy wzbogacić doświadczenie zakupowe użytkownika o szereg dodatkowych możliwości oraz treści. Klient ma możliwość zamówienia bezpłatnej miarki, która pomoże dobrać idealny rozmiar pierścionka, a także bezpłatnego wypożyczenia wzornika, który pozwoli podjąć trafną decyzję. Dodatkowo w sklepie postawiliśmy na dużą ilość tzw. rich content, dzięki której klient może dowiedzieć się więcej o marce, produktach, a także przejrzeć bogate galerie produktowe. Naszym celem było stworzenie nowoczesnego, intuicyjnego, ale też przede wszystkim generującego sprzedaż sklepu internetowego. Wszystko po to, aby zbudować wyjątkowe doświadczenie zakupowe dla konsumenta. Chcieliśmy stworzyć elegancki e-commerce, który odda charakter rodzinnej marki oraz podkreśli jakość rzemiosła, z którego znana była rodzina Filipowiczów. Nadzór i współprodukcja materiałów foto/video Copywriting Usprawnienie procesów marketingowych i e-commerce’owych Wdrożenie nowych kanałów pozyskania ruchu i sprzedaży Automatyzacja marketingu Rekrutacja pracowników i wybór partnerów Realizacja strategii Etap 3 Po skutecznym wdrożeniu nowej platformy, kontynuowaliśmy pracę nad detalami składającymi się na customer experience dla marki Filipowicz. Skupiliśmy się na pełnym wdrożeniu systemu do automatyzacji marketingu i bieżącej komunikacji newsletterowej, a także na tworzeniu unikalnych tekstów marketingowych. Profesjonalnie prowadzona komunikacja trafia do klientów i buduje obraz marki w ich świadomości. Musi również pomagać w realizacji podstawowych celów: dynamizować sprzedaż i generować ruch na stronie. W tym projekcie stworzyliśmy tone of voice marki oraz część treści publikowanych przez Filipowicza: newslettery hasła reklamowe komunikaty na stronie Współczynnik konwersji wzrósł o 393% w stosunku do okresu przed podjęciem współpracy. Współczynnik konwersji na mobile wzrósł o 215% w stosunku do okresu przed rozpoczęciem współpracy. Przychody sklepu w badanym okresie wzrosły o 95% rok do roku. Automatyzacja marketingu generuje ponad 10% przychodów sklepu. “Praca z Estruktorami to przyjemność. Przeszliśmy proces całego rebrandingu, zmianę strony www oraz wdrożyliśmy automatyzacje marketingu. Gorąco polecam współpracę z tą firmą, w szczególności za całą wiedzę jak i zaangażowanie przy projektach.” Jak wprowadzić rodzinną markę z tradycjami do e-commerce?
Wyjątkowe doświadczenie zakupowe i rebranding Filipowicz.
Czyli jak zwiększyliśmy przychody sklepu z biżuterią o 95%.
Wyzwanie
Nasze podejście
Od samego początku wsłuchiwaliśmy się w dążenia klienta do odświeżenia marki z szacunkiem do tradycji jubilerskich oraz podkreśleniem wielopokoleniowej firmy rodzinnej. Łącząc tę potrzebę z naszą wiedzą i doświadczeniem, mogliśmy zaproponować i wdrożyć rozwiązania, które realizowały cele i przyniosły fantastyczne wyniki. Krok 1
Krok 2
Krok 3
Analiza i strategia
Ograniczona możliwość konfiguracji produktów
Zagadkowa nazwa sklepu i brak tożsamości marki
Problematyczne i ubogie doświadczenie zakupowe
Ograniczona platforma e-commerce
Niewykorzystany potencjał mobile
Brak automatyzacji marketingu
Wdrożenie
Krok 1
Krok 2
Krok 3
Krok 4
Krok 5
Krok 6
Krok 7
Rebranding
Mobile First
Konfiguratory
Wartość dodana
Przed i po
Before
After
Krok 1
Krok 2
Krok 3
Krok 4
Krok 5
Krok 6
Krok 7
Rozwój sprzedaży
teksty, które
tworzą doświadczenie
Mierzalne efekty świadczące o sukcesie.
Efekty całości prac po 3 miesiącach
Zadowolony klient
Krzysztof Filipowicz
właściciel
ETAP
1
Analiza i strategia
ETAP
2
Wdrożenie
ETAP
3
Rozwój sprzedaży
393%
215%
95%
+10%