Jak wprowadzić rodzinną markę z tradycjami do e-commerce?
Wyjątkowe doświadczenie zakupowe i rebranding Filipowicz.
Czyli jak zwiększyliśmy przychody sklepu z biżuterią o 95%.
- Analiza e-commerce
- Strategia e-commerce
- Projekt UX/UI
- Integracje
- Copywriting
- Zaawansowane Konfiguratory
Wyzwanie
Virago, wielopokoleniowa marka jubilerska z głęboko zakorzenionymi wartościami, działała świetnie na rynku lokalnym, widziała jednak ogromny potencjał w zakupach online. Dlatego też zależało jej na mocniejszym rozwoju ich własnej platformy sprzedażowej, której sprzedaż nie była wystarczająco efektywna. Kluczowym celem naszej współpracy był rebranding marki oraz stworzenie nowoczesnego i użytecznego sklepu internetowego. Wszystko po to, by stworzyć maksymalnie przyjemne doświadczenie zakupowe online i dostarczyć klientom marki najwyższą jakość, znaną ze sklepów stacjonarnych.
Nasze podejście
Naszym priorytetem było stworzenie spójnego i przemyślanego customer experience oraz rozpoczęcie komunikacji prowadzonej wokół najważniejszych wartości i celów marki.
Od samego początku wsłuchiwaliśmy się w dążenia klienta do odświeżenia marki z szacunkiem do tradycji jubilerskich oraz podkreśleniem wielopokoleniowej firmy rodzinnej. Łącząc tę potrzebę z naszą wiedzą i doświadczeniem, mogliśmy zaproponować i wdrożyć rozwiązania, które realizowały cele i przyniosły fantastyczne wyniki.
Krok 1
Audyt e-commerce
Krok 2
Warsztaty strategiczne
Krok 3
Kompleksowa strategia marketing/e-commerce
Etap 1
Analiza i strategia
Nasz projekt rozpoczęliśmy od solidnej analizy wszystkich najważniejszych obszarów marketingowych i e-commerce’owych (np. branding, UX/UI, kanały pozyskania ruchu, komunikacja), po to, aby prawidłowo określić problemy i holistycznie zaplanować działania do wdrożenia.
Najważniejsze wnioski
Ograniczona możliwość konfiguracji produktów
Stara platforma nie umożliwiała użytkownikowi pełnej konfiguracji produktów, szczególnie jeśli chodzi o obrączki ślubne.
Zagadkowa nazwa sklepu i brak tożsamości marki
Nazwa Virago była myląca dla klientów. Firma do tej pory nie stawiała na tworzenie silnego brandu.
Problematyczne i ubogie doświadczenie zakupowe
Sklep posiadał duże problemy z użytecznością i ścieżką zakupową, która wpływała negatywnie na współczynnik konwersji.
Ograniczona platforma e-commerce
Usługa typu SaaS nie pozwalała firmie na rozwój, stworzenie nowoczesnego designu, czy zwiększenie wolumenu sprzedaży.
Niewykorzystany potencjał mobile
Duże zainteresowanie wersją mobilną strony nie przekładało się wystarczająco na konwersję z urządzeń przenośnych.
Brak automatyzacji marketingu
Brakowało działań związanych z automatyzacją, np. odzyskiwania porzuconego koszyka i lojalizacji klientów.
Etap 2
Wdrożenie
Na bazie tych wszystkich działań byliśmy w stanie zrozumieć potrzeby grupy docelowej i specyfikę biznesu klienta. Stworzyliśmy dokładną specyfikację techniczną, wybraliśmy odpowiednie oprogramowanie sklepu (PrestaShop) oraz rozpoczęliśmy projektowanie nowej platformy.
Kluczowym elementem było stworzenie rozbudowanej, ale przyjaznej nawigacji, zupełnie nowego designu sklepu i doświadczenia zakupowego, a także intuicyjnego konfiguratora obrączek. Szczególny nacisk położyliśmy także na wersję mobilną serwisu.
Krok 1
Specyfikacja techniczna nowego sklepu
Krok 2
Nowa identyfikacja wizualna i packaging
Krok 3
Projekt UX
Krok 4
Projekt UI
Krok 5
Wdrożenie nowej platformy
Krok 6
Integracje e-commerce
Krok 7
Testy i optymalizacja
Przed
Po
Rebranding
Pierwszym krokiem było odświeżenie wizerunku i stworzenie silnej, konkurencyjnej marki jubilerskiej. Nazwa “Virago” nie budziła pożądanych skojarzeń i nie zostawiała wielkiej przestrzeni do kreatywnych działań komunikacyjnych. Była jednak rozpoznawalna stacjonarnie w Szczecinie przez lokalnych klientów i kojarzona z tym miejscem od zawsze.
Naszą koncepcją naturalnego rebrandingu było wykorzystanie nazwiska założycieli do zbudowania silnej, konkurencyjnej i adekwatnej marki. Biznes jubilerski w dużej mierze jest oparty na nazwiskach – to one świetnie kojarzą się z rodzinną tradycją przekazywaną z pokolenia na pokolenie, rzemiosłem, wysoką jakością, a także pełną magii pracownią jubilerską.
Mobile First
Poprzednia platforma była niedostosowana do wersji mobilnej, pomimo wyraźnego zainteresowania klientów. Tworząc nową stronę zastosowaliśmy więc podejście mobile first – w trakcie projektowania skupiliśmy się szczególnie na wersji mobilnej sklepu. Dużą uwagę poświęciliśmy kwestii rozbudowanej nawigacji sklepu, filtracji produktów, wyszukiwarce, czy nowym konfiguratorom obrączek ślubnych. Wprowadziliśmy także wiele rozwiązań pro-sprzedażowych.
Konfiguratory
Jedne z najważniejszych kategorii produktowych dla firmy to obrączki ślubne, a także pierścionki zaręczynowe. Z myślą o nich zaprojektowaliśmy karty produktów, które posiadają proste i użyteczne konfiguratory, pozwalające na dobór idealnie dopasowanego produktu.
Karta produktu
Menu z konfiguracją
Wartość dodana
Projektując sklep chcieliśmy wzbogacić doświadczenie zakupowe użytkownika o szereg dodatkowych możliwości oraz treści. Klient ma możliwość zamówienia bezpłatnej miarki, która pomoże dobrać idealny rozmiar pierścionka, a także bezpłatnego wypożyczenia wzornika, który pozwoli podjąć trafną decyzję. Dodatkowo w sklepie postawiliśmy na dużą ilość tzw. rich content, dzięki której klient może dowiedzieć się więcej o marce, produktach, a także przejrzeć bogate galerie produktowe.
Przed i po
Naszym celem było stworzenie nowoczesnego, intuicyjnego, ale też przede wszystkim generującego sprzedaż sklepu internetowego. Wszystko po to, aby zbudować wyjątkowe doświadczenie zakupowe dla konsumenta. Chcieliśmy stworzyć elegancki e-commerce, który odda charakter rodzinnej marki oraz podkreśli jakość rzemiosła, z którego znana była rodzina Filipowiczów.
Krok 1
Nadzór i współprodukcja materiałów foto/video
Krok 2
Copywriting
Krok 3
Usprawnienie procesów marketingowych i e-commerce’owych
Krok 4
Wdrożenie nowych kanałów pozyskania ruchu i sprzedaży
Krok 5
Automatyzacja marketingu
Krok 6
Rekrutacja pracowników i wybór partnerów
Krok 7
Realizacja strategii
Etap 3
Rozwój sprzedaży
Po skutecznym wdrożeniu nowej platformy, kontynuowaliśmy pracę nad detalami składającymi się na customer experience dla marki Filipowicz. Skupiliśmy się na pełnym wdrożeniu systemu do automatyzacji marketingu i bieżącej komunikacji newsletterowej, a także na tworzeniu unikalnych tekstów marketingowych.
teksty, które
tworzą doświadczenie
Profesjonalnie prowadzona komunikacja trafia do klientów i buduje obraz marki w ich świadomości. Musi również pomagać w realizacji podstawowych celów: dynamizować sprzedaż i generować ruch na stronie. W tym projekcie stworzyliśmy tone of voice marki oraz część treści publikowanych przez Filipowicza:
newslettery
hasła reklamowe
komunikaty na stronie
Mierzalne efekty świadczące o sukcesie.
Efekty całości prac po 3 miesiącach
Współczynnik konwersji wzrósł o 393% w stosunku do okresu przed podjęciem współpracy.
Współczynnik konwersji na mobile wzrósł o 215% w stosunku do okresu przed rozpoczęciem współpracy.
Przychody sklepu w badanym okresie wzrosły o 95% rok do roku.
Automatyzacja marketingu generuje ponad 10% przychodów sklepu.
Zadowolony klient
“Praca z Estruktorami to przyjemność. Przeszliśmy proces całego rebrandingu, zmianę strony www oraz wdrożyliśmy automatyzacje marketingu. Gorąco polecam współpracę z tą firmą, w szczególności za całą wiedzę jak i zaangażowanie przy projektach.”