Skip links

Jak wprowadzić rodzinną markę z tradycjami do e-commerce?

Wyjątkowe doświadczenie zakupowe i rebranding Filipowicz.

Czyli jak zwiększyliśmy przychody sklepu z biżuterią o 95%.

  • Analiza e-commerce
  • Strategia e-commerce
  • Projekt UX/UI
  • Integracje
  • Copywriting
  • Zaawansowane Konfiguratory

Wyzwanie

Virago, wielopokoleniowa marka jubilerska z głęboko zakorzenionymi wartościami, działała świetnie na rynku lokalnym, widziała jednak ogromny potencjał w zakupach online. Dlatego też zależało jej na mocniejszym rozwoju ich własnej platformy sprzedażowej, której sprzedaż nie była wystarczająco efektywna. Kluczowym celem naszej współpracy był rebranding marki oraz stworzenie nowoczesnego i użytecznego sklepu internetowego. Wszystko po to, by stworzyć maksymalnie przyjemne doświadczenie zakupowe online i dostarczyć klientom marki najwyższą jakość, znaną ze sklepów stacjonarnych. 

Nasze podejście

Naszym priorytetem było stworzenie spójnego i przemyślanego customer experience oraz rozpoczęcie komunikacji prowadzonej wokół najważniejszych wartości i celów marki.
Od samego początku wsłuchiwaliśmy się w dążenia klienta do odświeżenia marki z szacunkiem do tradycji jubilerskich oraz podkreśleniem wielopokoleniowej firmy rodzinnej. Łącząc tę potrzebę z naszą wiedzą i doświadczeniem, mogliśmy zaproponować i wdrożyć rozwiązania, które realizowały cele i przyniosły fantastyczne wyniki. 

ETAP
1
Analiza i strategia
ETAP
2
Wdrożenie
ETAP
3
Rozwój sprzedaży
Krok 1

Audyt e-commerce

Krok 2

Warsztaty strategiczne

Krok 3

Kompleksowa strategia marketing/e-commerce

Etap 1

Analiza i strategia

Nasz projekt rozpoczęliśmy od solidnej analizy wszystkich najważniejszych obszarów marketingowych i e-commerce’owych (np. branding, UX/UI, kanały pozyskania ruchu, komunikacja), po to, aby prawidłowo określić problemy i holistycznie zaplanować działania do wdrożenia.

Najważniejsze wnioski

Ograniczona możliwość konfiguracji produktów

Stara platforma nie umożliwiała użytkownikowi pełnej konfiguracji produktów, szczególnie jeśli chodzi o obrączki ślubne. 

Zagadkowa nazwa sklepu i brak tożsamości marki

Nazwa Virago była myląca dla klientów. Firma do tej pory nie stawiała na tworzenie silnego brandu.

Problematyczne i ubogie doświadczenie zakupowe

Sklep posiadał duże problemy z użytecznością i ścieżką zakupową, która wpływała negatywnie na współczynnik konwersji.

Ograniczona platforma e-commerce

Usługa typu SaaS nie pozwalała firmie na rozwój, stworzenie nowoczesnego designu, czy zwiększenie wolumenu sprzedaży.

Niewykorzystany potencjał mobile

Duże zainteresowanie wersją mobilną strony nie przekładało się wystarczająco na konwersję z urządzeń przenośnych.

Brak automatyzacji marketingu

Brakowało działań związanych z automatyzacją, np. odzyskiwania porzuconego koszyka i lojalizacji klientów.

Etap 2

Wdrożenie

Na bazie tych wszystkich działań byliśmy w stanie zrozumieć potrzeby grupy docelowej i specyfikę biznesu klienta. Stworzyliśmy dokładną specyfikację techniczną, wybraliśmy odpowiednie oprogramowanie sklepu (PrestaShop) oraz rozpoczęliśmy projektowanie nowej platformy. 

Kluczowym elementem było stworzenie rozbudowanej, ale przyjaznej nawigacji, zupełnie nowego designu sklepu i doświadczenia zakupowego, a także intuicyjnego konfiguratora obrączek. Szczególny nacisk położyliśmy także na wersję mobilną serwisu.

Krok 1

Specyfikacja techniczna nowego sklepu

Krok 2

Nowa identyfikacja wizualna i packaging

Krok 3

Projekt UX

Krok 4

Projekt UI

Krok 5

Wdrożenie nowej platformy

Krok 6

Integracje e-commerce

Krok 7

Testy i optymalizacja

Przed

Po

Rebranding

Pierwszym krokiem było odświeżenie wizerunku i stworzenie silnej, konkurencyjnej marki jubilerskiej. Nazwa “Virago” nie budziła pożądanych skojarzeń i nie zostawiała wielkiej przestrzeni do kreatywnych działań komunikacyjnych. Była jednak rozpoznawalna stacjonarnie w Szczecinie przez lokalnych klientów i kojarzona z tym miejscem od zawsze. 

 

Naszą koncepcją naturalnego rebrandingu było wykorzystanie nazwiska założycieli do zbudowania silnej, konkurencyjnej i adekwatnej marki. Biznes jubilerski w dużej mierze jest oparty na nazwiskach – to one świetnie kojarzą się z rodzinną tradycją przekazywaną z pokolenia na pokolenie, rzemiosłem, wysoką jakością, a także pełną magii pracownią jubilerską. 

Mobile First

Poprzednia platforma była niedostosowana do wersji mobilnej, pomimo wyraźnego zainteresowania klientów. Tworząc nową stronę zastosowaliśmy więc podejście mobile first – w trakcie projektowania skupiliśmy się szczególnie na wersji mobilnej sklepu. Dużą uwagę poświęciliśmy kwestii rozbudowanej nawigacji sklepu, filtracji produktów, wyszukiwarce, czy nowym konfiguratorom obrączek ślubnych. Wprowadziliśmy także wiele rozwiązań pro-sprzedażowych.

iPhone
iPhone

Konfiguratory

Jedne z najważniejszych kategorii produktowych dla firmy to obrączki ślubne, a także pierścionki zaręczynowe. Z myślą o nich zaprojektowaliśmy karty produktów, które posiadają proste i użyteczne konfiguratory, pozwalające na dobór idealnie dopasowanego produktu.

Karta produktu

iPhone

Menu z konfiguracją

iPhone

Wartość dodana

Projektując sklep chcieliśmy wzbogacić doświadczenie zakupowe użytkownika o szereg dodatkowych możliwości oraz treści. Klient ma możliwość zamówienia bezpłatnej miarki, która pomoże dobrać idealny rozmiar pierścionka, a także bezpłatnego wypożyczenia wzornika, który pozwoli podjąć trafną decyzję. Dodatkowo w sklepie postawiliśmy na dużą ilość tzw. rich content, dzięki której klient może dowiedzieć się więcej o marce, produktach, a także przejrzeć bogate galerie produktowe.

Przed i po

Naszym celem było stworzenie nowoczesnego, intuicyjnego, ale też przede wszystkim generującego sprzedaż sklepu internetowego. Wszystko po to, aby zbudować wyjątkowe doświadczenie zakupowe dla konsumenta. Chcieliśmy stworzyć elegancki e-commerce, który odda charakter rodzinnej marki oraz podkreśli jakość rzemiosła, z którego znana była rodzina Filipowiczów.

Before
After
Krok 1

Nadzór i współprodukcja materiałów foto/video

Krok 2

Copywriting

Krok 3

Usprawnienie procesów marketingowych i e-commerce’owych

Krok 4

Wdrożenie nowych kanałów pozyskania ruchu i sprzedaży

Krok 5

Automatyzacja marketingu

Krok 6

Rekrutacja pracowników i wybór partnerów

Krok 7

Realizacja strategii

Etap 3

Rozwój sprzedaży

Po skutecznym wdrożeniu nowej platformy, kontynuowaliśmy pracę nad detalami składającymi się na customer experience  dla marki  Filipowicz. Skupiliśmy się na pełnym wdrożeniu systemu do automatyzacji marketingu i bieżącej komunikacji newsletterowej, a także na tworzeniu unikalnych tekstów marketingowych.

teksty, które

tworzą doświadczenie

Profesjonalnie prowadzona komunikacja trafia do klientów i buduje obraz marki w ich świadomości. Musi również pomagać w realizacji podstawowych celów: dynamizować sprzedaż i generować ruch na stronie. W tym projekcie stworzyliśmy tone of voice marki oraz część treści publikowanych przez Filipowicza:

newslettery

hasła reklamowe

komunikaty na stronie

Mierzalne efekty świadczące o sukcesie.

Efekty całości prac po 3 miesiącach

Zwiększenie wskaźnika konwersji

393%

Współczynnik konwersji wzrósł o 393% w stosunku do okresu przed podjęciem współpracy.

Konwersja mobile

215%

Współczynnik konwersji na mobile wzrósł o 215% w stosunku do okresu przed rozpoczęciem współpracy.

Przychody sklepu

95%

Przychody sklepu w badanym okresie wzrosły o 95% rok do roku.

Automatyzacja marketingu

+10%

Automatyzacja marketingu generuje ponad 10% przychodów sklepu.

Zadowolony klient

Odwiedź stronę
Umów się na konsultację

Zobacz nasze inne realizacje