Skip links

Jak w nieco ponad rok zbudowaliśmy pozycję lidera branży

Zachwycające customer experience marki CBD Kanaste.

  • Audyt e-commerce
  • Strategia e-commerce
  • Branding
  • Packaging
  • Projekt UX/UI
  • Copywriting
  • Komunikacja

Wyzwanie

Jak zbudować markę-lidera w obliczu ogromnej konkurencji na rynku CBD?

Podejście

Priorytetem było określenie grupy docelowej: w przeciwieństwie do konkurencji, nie chcieliśmy skupiać się na niszowych odbiorcach. Wiedzieliśmy, że aby trafić do klienta masowego, musimy zbudować skuteczne, spójne i kompleksowe doświadczenie zakupowe i uświadomić mu jakie problemy potrafi rozwiązać CBD. Postawiliśmy na intensywną kampanię wizerunkową, w której na pierwszym miejscu postawiliśmy wiarygodność, zaufanie, skuteczność i edukację.

ETAP
1
Audyt e-commerce
ETAP
2
Kompleksowa strategia e-marketingowa
ETAP
3
Pierwsze zmiany i natychmiastowe efekty
ETAP
4
Ekspercka komunikacja
ETAP
5
Nowe kanały odbiorców
ETAP
6
Kompleksowe Customer Experience

Najważniejsze wnioski

Brak zaufania

Konieczność transparentnego uwiarygodnienia marki i produktów w oczach odbiorców, ale też ich edukacji na każdym punkcie styku.

Mało angażujące CX

Sklep online wymagał świeżego podejścia: przeprojektowania i usprawnienia pod kątem UX, aby w centrum uwagi postawić klienta i jego potrzeby.

Niska efektywność kanałów pozyskania ruchu i sprzedaży

Istniejące kanały ruchu wymagały optymalizacji: były nierentowne lub wykazywały niską efektywność sprzedaży.

Brak systemowego podejścia
do performance marketingu

W branży CBD jest dużo ograniczeń reklamowych. Potrzebny był sprawny system do testowania działań performance’owych i wdrożenie nowych kanałów ruchu, które będą na górze lejka.

Brak automatyzacji marketingu

Potrzeba wdrożenia kompleksowej strategii automatyzacji marketingu, która będzie wpływać na efektywność sprzedaży. 

Etap 2

Kompleksowa strategia e-marketingowa

Analizując konkurencję zauważyliśmy, że rynek był nasycony markami, które kierowały swoją komunikację do konkretnych nisz: CBD jako lekarstwo, CBD dla młodych, alternatywnych odbiorców, CBD jako substytut środków odurzających, etc. 

 W ten sposób zidentyfikowaliśmy potrzebę skutecznego dotarcia do klienta masowego i od razu trafiliśmy na wyzwanie: jak uświadomić ludziom potrzebę i dać rozwiązanie problemów związanych z zabieganą i stresującą codziennością?

Jak powinien wyglądać język korzyści, aby rozwiązać różne problemy i trafić do różnych grup docelowych?
Wiedzieliśmy, że od pierwszych punktów styku klienta z marką musimy rozwiać wszelkie wątpliwości, jakie się mogą pojawić i przekonać go, że Kanaste jest:

1

legalnym produktem, nie używką

2

skutecznym środkiem, który pozytywnie wpływa na zdrowie i samopoczucie oraz pomaga z problemami typu stres, niepokój, bezsenność, czy ból,

3

ale równocześnie nie jest magicznym środkiem, który rozwiąże wszystkie problemy.

Dlatego też istotną częścią strategii było tworzenie najwyższej jakości contentu edukacyjnego, który nie tylko jest kolejnym narzędziem marketingowym, ale stanowi jedną z wartości marki i wspiera odbiorcę w osiągnięciu dobrostanu psycho-fizycznego. 

zmiany UX w aktualnej wersji sklepu, które zwiększyły współczynnik konwersji,

optymalizacja i zwiększenie efektywności obecnych kampanii performance’owych,

ulepszenie sposobu zbierania danych w analityce e-commerce,

rozpoczęcie działań z zakresu automatyzacji marketingu.

Etap 4

Ekspercka komunikacja, która inspiruje

Od samego początku nasze podejście do contentu było proste: to nie tylko narzędzie marketingowe, ale przede wszystkim wartość dodana, którą klient otrzymuje wraz z zakupem produktu. Znaleźliśmy złoty środek między tym co piękne i mądre. Nasz zespół wykwalifikowanych ekspertów, czyli copywriterów z wykształceniem psychologicznym oraz dietetycznym, tworzył atrakcyjne wizualnie i zrozumiałe treści o najwyższej jakości merytorycznej oparte o aktualną wiedzę naukową i godne zaufania źródła. Prowadziliśmy różnorodną i zachwycającą komunikację:

social media,

artykuły na bloga,

e-booki,

newslettery.

Etap 5

Nowe kanały pozyskania klienta i działania sprzedażowe

Ze względu na wyzwania branży CBD i ograniczenia związane z promocją w internecie, zwłaszcza w kontekście performance marketingu, musieliśmy być kreatywni, aby skutecznie docierać do klienta. Dlatego w Kanaste testowaliśmy i wdrażaliśmy bardziej niestandardowe kanały sprzedażowe.

Udało się nam:

Wdrożyć...

…profesjonalne studio danych, które pozwala skutecznie mierzyć efektywność sprzedaży w różnych kanałach ruchu,

Zbudować...

…ekosystem do performance marketingu, aby wszystkie kanały były obsługiwane w sposób spójny i skoordynowany,

Opublikować...

we współpracy z agencją PR, artykuły sponsorowane w największych polskich mediach, 

Wdrożyć...

…całościową strategię automatyzacji marketingu, która pełniła rolę zarówno edukacyjną, jak i remarketingową ze względu na ograniczenia w performance marketingu,

Zidentyfikować...

wspólnie z klientem potencjał influencer marketingu jako kanału, który napędzi sukces całej marki.

„Płynne słońce”

Z czym kojarzy się nam uczucie równowagi i spokoju? Zamykamy oczy i widzimy piękny, słoneczny dzień, który daje nam siłę do działania, ale też szczęście i zadowolenie z życia. Słońce leniwie pada na naszą twarz, a my nic nie musimy, ale możemy wszystko.

To właśnie uczucie postanowiliśmy przenieść na każdy punkt styku odbiorcy z Kanaste: packaging, inserty, rozwiązania kreatywne na stronie www, zdjęcia, video, social media i wiele, wiele więcej.

Perfekcyjnym odzwierciedleniem tej idei jest jednak najbardziej zaawansowana technologicznie platforma sprzedażowa, która: 

uwzględnia customer journey,
buduje doświadczenie użytkownika,
podkreśla social proof,

w kreatywny sposób skupia się na promocji modelu subskrypcyjnego,

który ma być filarem regularnej sprzedaży produktów.
iMac

Zadowolony klient

Odwiedź stronę
Umów się na konsultację

Zobacz nasze inne realizacje