Jak zbudować markę-lidera w obliczu ogromnej konkurencji na rynku CBD?
Podejście
Priorytetem było określenie grupy docelowej: w przeciwieństwie do konkurencji, nie chcieliśmy skupiać się na niszowych odbiorcach. Wiedzieliśmy, że aby trafić do klienta masowego, musimy zbudować skuteczne, spójne i kompleksowe doświadczenie zakupowe i uświadomić mu jakie problemy potrafi rozwiązać CBD. Postawiliśmy na intensywną kampanię wizerunkową, w której na pierwszym miejscu postawiliśmy wiarygodność, zaufanie, skuteczność i edukację.
Pierwszym krokiem była solidna analiza aktualnej sytuacji, aby prawidłowo określić wyzwania i holistycznie zaplanować dalsze kroki. Już na tym etapie widzieliśmy elementy do poprawy, ale też ogromny potencjał rynkowy. Sam audyt był istotny, jednak nie odpowiadał na pytanie jak stać się liderem rynku. Do tego potrzebna była kompleksowa strategia e-marketingowa.
Etap 1
Audyt e-commerce
Pierwszym krokiem była solidna analiza aktualnej sytuacji, aby prawidłowo określić wyzwania i holistycznie zaplanować dalsze kroki. Już na tym etapie widzieliśmy elementy do poprawy, ale też ogromny potencjał rynkowy. Sam audyt był istotny, jednak nie odpowiadał na pytanie jak stać się liderem rynku. Do tego potrzebna była…
Najważniejsze wnioski
Brak zaufania
Konieczność transparentnego uwiarygodnienia marki i produktów w oczach odbiorców, ale też ich edukacji na każdym punkcie styku.
Mało angażujące CX
Sklep online wymagał świeżego podejścia: przeprojektowania i usprawnienia pod kątem UX, aby w centrum uwagi postawić klienta i jego potrzeby.
Niska efektywność kanałów pozyskania ruchu i sprzedaży
Istniejące kanały ruchu wymagały optymalizacji: były nierentowne lub wykazywały niską efektywność sprzedaży.
Brak systemowego podejścia
do performance marketingu
W branży CBD jest dużo ograniczeń reklamowych. Potrzebny był sprawny system do testowania działań performance’owych i wdrożenie nowych kanałów ruchu, które będą na górze lejka.
Brak automatyzacji marketingu
Potrzeba wdrożenia kompleksowej strategii automatyzacji marketingu, która będzie wpływać na efektywność sprzedaży.
Etap 2
Kompleksowa strategia e-marketingowa
Analizując konkurencję zauważyliśmy, że rynek był nasycony markami, które kierowały swoją komunikację do konkretnych nisz: CBD jako lekarstwo, CBD dla młodych, alternatywnych odbiorców, CBD jako substytut środków odurzających, etc.
W ten sposób zidentyfikowaliśmy potrzebę skutecznego dotarcia do klienta masowego i od razu trafiliśmy na wyzwanie: jak uświadomić ludziom potrzebę i dać rozwiązanie problemów związanych z zabieganą i stresującą codziennością?
Jak powinien wyglądać język korzyści, aby rozwiązać różne problemy i trafić do różnych grup docelowych?
Wiedzieliśmy, że od pierwszych punktów styku klienta z marką musimy rozwiać wszelkie wątpliwości, jakie się mogą pojawić i przekonać go, że Kanaste jest:
1
legalnym produktem, nie używką
2
skutecznym środkiem, który pozytywnie wpływa na zdrowie i samopoczucie oraz pomaga z problemami typu stres, niepokój, bezsenność, czy ból,
3
ale równocześnie nie jest magicznym środkiem, który rozwiąże wszystkie problemy.
Dlatego też istotną częścią strategii było tworzenie najwyższej jakości contentu edukacyjnego, który nie tylko jest kolejnym narzędziem marketingowym, ale stanowi jedną z wartości marki i wspiera odbiorcę w osiągnięciu dobrostanu psycho-fizycznego.
Etap 3
Pierwsze zmiany i natychmiastowe efekty
Wdrożenie całościowej strategii oznaczało realizację kolejnych kluczowych kamieni milowych i wiązało się z dużymi nakładami czasowymi. Dlatego równolegle rozpoczęliśmy wprowadzanie quick-winów oraz priorytetowych zmian, które mogły mieć natychmiastowy efekt i szybko poprawiać wyniki sprzedażowe firmy:
Etap 3
Pierwsze zmiany i natychmiastowe efekty
Wdrożenie całościowej strategii oznaczało realizację kolejnych kluczowych kamieni milowych i wiązało się z dużymi nakładami czasowymi. Dlatego równolegle rozpoczęliśmy wprowadzanie quick-winów oraz priorytetowych zmian, które mogły mieć natychmiastowy efekt i szybko poprawiać wyniki sprzedażowe firmy:
zmiany UX w aktualnej wersji sklepu, które zwiększyły współczynnik konwersji,
optymalizacja i zwiększenie efektywności obecnych kampanii performance’owych,
ulepszenie sposobu zbierania danych w analityce e-commerce,
rozpoczęcie działań z zakresu automatyzacji marketingu.
Etap 4
Ekspercka komunikacja, która inspiruje
Od samego początku nasze podejście do contentu było proste: to nie tylko narzędzie marketingowe, ale przede wszystkim wartość dodana, którą klient otrzymuje wraz z zakupem produktu. Znaleźliśmy złoty środek między tym co piękne i mądre. Nasz zespół wykwalifikowanych ekspertów, czyli copywriterów z wykształceniem psychologicznym oraz dietetycznym, tworzył atrakcyjne wizualnie i zrozumiałe treści o najwyższej jakości merytorycznej oparte o aktualną wiedzę naukową i godne zaufania źródła. Prowadziliśmy różnorodną i zachwycającą komunikację:
social media,
artykuły na bloga,
e-booki,
newslettery.
Etap 5
Nowe kanały pozyskania klienta i działania sprzedażowe
Ze względu na wyzwania branży CBD i ograniczenia związane z promocją w internecie, zwłaszcza w kontekście performance marketingu, musieliśmy być kreatywni, aby skutecznie docierać do klienta. Dlatego w Kanaste testowaliśmy i wdrażaliśmy bardziej niestandardowe kanały sprzedażowe.
Udało się nam:
Wdrożyć...
…profesjonalne studio danych, które pozwala skutecznie mierzyć efektywność sprzedaży w różnych kanałach ruchu,
Zbudować...
…ekosystem do performance marketingu, aby wszystkie kanały były obsługiwane w sposób spójny i skoordynowany,
Opublikować...
…we współpracy z agencją PR, artykuły sponsorowane w największych polskich mediach,
Wdrożyć...
…całościową strategię automatyzacji marketingu, która pełniła rolę zarówno edukacyjną, jak i remarketingową ze względu na ograniczenia w performance marketingu,
Zidentyfikować...
…wspólnie z klientem potencjał influencer marketingu jako kanału, który napędzi sukces całej marki.
Etap 6
Kompleksowe Customer Experience: rebranding i nowa strona
Podstawą nowej strategii był rebranding marki Kanaste. Był to środek do budowy wyjątkowego i zachwycającego doświadczenia zakupowego, które miało uwypuklić wartości i przewagi Kanaste, przy równoczesnym zaadresowaniu ewentualnych obiekcji odbiorców. Wiązało się to też z podkreśleniem transparentności i skuteczności produktu, oraz zbudowaniem lifestylowego podejścia do suplementów wspierających zadowolenie z życia. Zależało nam, aby każdy miał możliwość całkowitej immersji, czyli estetycznego zanurzenia się w marce.
Przed i po
Przed
Po
Kompleksowe Customer Experience: rebranding i nowa strona
Podstawą nowej strategii był rebranding marki Kanaste. Był to środek do budowy wyjątkowego i zachwycającego doświadczenia zakupowego, które miało uwypuklić wartości i przewagi Kanaste, przy równoczesnym zaadresowaniu ewentualnych obiekcji odbiorców. Wiązało się to też z podkreśleniem transparentności i skuteczności produktu, oraz zbudowaniem lifestylowego podejścia do suplementów wspierających zadowolenie z życia. Zależało nam, aby każdy miał możliwość całkowitej immersji, czyli estetycznego zanurzenia się w marce.
„Płynne słońce”
Z czym kojarzy się nam uczucie równowagi i spokoju? Zamykamy oczy i widzimy piękny, słoneczny dzień, który daje nam siłę do działania, ale też szczęście i zadowolenie z życia. Słońce leniwie pada na naszą twarz, a my nic nie musimy, ale możemy wszystko.
To właśnie uczucie postanowiliśmy przenieść na każdy punkt styku odbiorcy z Kanaste: packaging, inserty, rozwiązania kreatywne na stronie www, zdjęcia, video, social media i wiele, wiele więcej.
Perfekcyjnym odzwierciedleniem tej idei jest jednak najbardziej zaawansowana technologicznie platforma sprzedażowa, która:
uwzględnia customer journey,
buduje doświadczenie użytkownika,
podkreśla social proof,
w kreatywny sposób skupia się na promocji modelu subskrypcyjnego,
który ma być filarem regularnej sprzedaży produktów.
W ciągu 16 miesięcy od startu naszej współpracy
sprzedaż online marki wzrosła o:
+1900%
Zadowoleni klienci i ambasadorzy
W czasie naszej współpracy Kanaste pomogło poczuć się lepiej ponad:
100 tys.
osób
Mierzalne efekty świadczące o sukcesie.
Wyniki działań
Sprzedaż online
W ciągu 16 miesięcy od startu naszej współpracy
sprzedaż online marki wzrosła o:
+1900%
Zadowoleni klienci
W czasie naszej współpracy Kanaste pomogło poczuć się lepiej ponad:
+100 000
osób
Wnioski
W centrum naszego podejścia jest tworzenie całościowego customer experience i budowanie marek, które nie tylko zyskują nowych klientów, ale przede wszystkim ambasadorów. Rozumiemy, że są produkty, które wymagają konceptualnego podejścia i tworzenia zachwycających doświadczeń: od początku do końca styku odbiorcy z marką. Nasze szeroko zakrojone działania w tym projekcie pozwoliły wygenerować wybitne wyniki od pierwszych chwil współpracy. Jako agencja nie odwlekaliśmy w czasie zmian: skupiliśmy się na wdrażaniu tzw. quick winów, przy równoczesnym strategicznym podejściu do większych rozwiązań.
Wnioski
W centrum naszego podejścia jest tworzenie całościowego customer experience i budowanie marek, które nie tylko zyskują nowych klientów, ale przede wszystkim ambasadorów. Rozumiemy, że są produkty, które wymagają konceptualnego podejścia i tworzenia zachwycających doświadczeń: od początku do końca styku odbiorcy z marką. Nasze szeroko zakrojone działania w tym projekcie pozwoliły wygenerować wybitne wyniki od pierwszych chwil współpracy. Jako agencja nie odwlekaliśmy w czasie zmian: skupiliśmy się na wdrażaniu tzw. quick winów, przy równoczesnym strategicznym podejściu do większych rozwiązań.
Zadowolony klient
Estruktorzy są żywą encyklopedią ecommerce. Podejmując z nimi współpracę zaoszczędzisz kilka lat, które musiałbyś poświęcić na szukanie właściwych rozwiązań i budowanie nowoczesnej strategii cyfrowej.
Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google.
Mam okazję współpracować z Estruktorami od ponad roku. Od samego początku czuć było pełen profesjonalizm i wyjątkowe indywidualne podejście, które nigdy się nie zmieniło. Podczas naszej współpracy zauważyłem najważniejsze cechy, które wyszczególniłbym jako transparentność, wzajemne zaufanie i niesamowitą wiedzę - czego owocem są świeże i wyjątkowe projekty. Polecam wszystkim!
Wiktor Niedziałkowski
2022-06-28
Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google.
Bardzo polecam Estruktorów. Współpracujemy od kilku lat przy projektach e-commersowych. Współpraca przebiega zawsze merytorycznie i kreatywnie, od audytu poprzez dobór technologii i wycenę do realizacji i w następstwie dalszego rozwoju produktu. Z całym przekonaniem mogę stwierdzić że gwarantują sukces każdego projektu digital. Wojtek Modrzejewski, CEO, 052B agencja interaktywna.
Wojciech Modrzejewski
2022-04-20
Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google.
W ramach firmy Orplast współpracuję z Estruktorami od czerwca 2021, od początku przekonali mnie do siebie profesjonalizmem i kompetencjami wykraczającymi znacznie poza standardowe agencje. Praca z nimi to przyjemność i zawsze dobra atmosfera. Działamy wspólnie przy strategicznych projektach w zakresie social mediów i współpracy z influenserami. Z mojej perspektywy ich wyróżnikiem jest niebywale lekkie pióro i sprawne koordynowanie comiesięcznej komunikacji SM. Co ważne, wiele z działań marketingowych podejmowanych przez naszą firmę zostało wdrożonych na podstawie wypracowanych z nimi strategii. Współpraca z Estruktorami to bez dwóch zdań dobra decyzja!
Paulina Kisiel
2022-04-15
Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google.
Estruktorzy są żywą encyklopedią ecommerce. Podejmując z nimi współpracę zaoszczędzisz kilka lat, które musiałbyś poświęcić na szukanie właściwych rozwiązań i budowanie nowoczesnej strategii cyfrowej.
Kamil Wala
2022-04-13
Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google.
Jako INVO Technologies współpracujemy z Estruktorami od prawie roku i jesteśmy zachwyceni poziomem jakości dostarczanej przez ich zespół. Ich CEO, Michał Burda, to bardzo kompetentny człowiek, który w roli konsultanta rozwiązań sprawdza się znakomicie i budzi dużo zaufania, co w biznesie ma ogromne znaczenie. Zdecydowanie polecam Estruktorów każdemu, kto chce wnieść swój e-biznes na wyższy poziom.
A Google User
2022-04-05
Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google.
Jako Dedicante współpracujemy z estruktorami od 2019 roku. Od początku zwracamy uwagę na pełen profesjonalizm i zadziwiająco szerokie kompetencje, a do tego świetną atmosferę współpracy. Udało nam się z sukcesem wdrożyć nową platformę sprzedażową, z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań w e-commerce. Do tej pory współpracujemy przy bieżących wysyłkach newsletterowych oraz automatyzacji marketingu, i cały czas widzimy efekty tych działań. Polecam, właścicielka marki.
Dedicante
2022-03-21
Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google.
Super Zespół, olbrzymie know-how oraz profesjonalne podejście do tematu gwarantują sukces każdego projektu jakiego się podejmują.
Miałem okazję współpracować z Estruktorami przy kilku projektach i za każdym razem 100% zadowolenia.
Adam Kaczmarski
2022-03-08
Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google.
Zgłosiłem się do estru po pomoc przy tworzeniu nowej marki DTC. Od samego początku okazali się dla całego mojego projektu ogromnym wsparciem: począwszy od stworzenia strategii wejścia na rynek e-commerce, przez branding i key visual marki, aż po projekt packagingu: copywriting i cały design. Duży know how, przyjemny kontakt, szeroki wachlarz kompetencji. Nie mogę się doczekać, aż całość przetestujemy w boju.
Wojciech Tokarz
2022-02-08
Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google.
Chcemy podziękować świetnemu zespołowi estruktorów za profesjonalną i niezwykle przyjazną współpracę przy realizacji kluczowych celów rozwijających nasz e-commerce. Rozwiązania przez nich proponowane i wdrażane są innowacyjne, niestandardowe i skuteczne. Obdarzyliśmy estruktorów dużym zaufaniem i zwracamy się do nich nie tylko z większymi projektami, jak audyt naszego e-commerce’u, czy poprowadzenie naszych działań w obszarze marketing automation, ale także często po prostu chcemy znać ich zdanie w drobniejszych kwestiach, bo ich kompetencje, know-how i doświadczenie były i są kluczowe dla dalszego rozwoju. Good to have You! Zespół Balagan Studio.
Magda Kulesza
2022-02-02
Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google.
Praca z Estruktorami to przyjemność. Przeszliśmy rebrending, zmianę strony www oraz automatyzacje marketingu i gorąco mogę polecić współpracę z tą firmą w szczególności wiedze jak i zaangażowanie przy projektach