Jak w nieco ponad rok zbudowaliśmy pozycję lidera branży
Zachwycające customer experience marki CBD Kanaste.
- Audyt e-commerce
- Strategia e-commerce
- Branding
- Packaging
- Projekt UX/UI
- Copywriting
- Komunikacja
Wyzwanie
Jak zbudować markę-lidera w obliczu ogromnej konkurencji na rynku CBD?
Podejście
Priorytetem było określenie grupy docelowej: w przeciwieństwie do konkurencji, nie chcieliśmy skupiać się na niszowych odbiorcach. Wiedzieliśmy, że aby trafić do klienta masowego, musimy zbudować skuteczne, spójne i kompleksowe doświadczenie zakupowe i uświadomić mu jakie problemy potrafi rozwiązać CBD. Postawiliśmy na intensywną kampanię wizerunkową, w której na pierwszym miejscu postawiliśmy wiarygodność, zaufanie, skuteczność i edukację.
Najważniejsze wnioski
Etap 2
Kompleksowa strategia e-marketingowa
Analizując konkurencję zauważyliśmy, że rynek był nasycony markami, które kierowały swoją komunikację do konkretnych nisz: CBD jako lekarstwo, CBD dla młodych, alternatywnych odbiorców, CBD jako substytut środków odurzających, etc.
W ten sposób zidentyfikowaliśmy potrzebę skutecznego dotarcia do klienta masowego i od razu trafiliśmy na wyzwanie: jak uświadomić ludziom potrzebę i dać rozwiązanie problemów związanych z zabieganą i stresującą codziennością?
Jak powinien wyglądać język korzyści, aby rozwiązać różne problemy i trafić do różnych grup docelowych?
Wiedzieliśmy, że od pierwszych punktów styku klienta z marką musimy rozwiać wszelkie wątpliwości, jakie się mogą pojawić i przekonać go, że Kanaste jest:
1
legalnym produktem, nie używką
2
skutecznym środkiem, który pozytywnie wpływa na zdrowie i samopoczucie oraz pomaga z problemami typu stres, niepokój, bezsenność, czy ból,
3
ale równocześnie nie jest magicznym środkiem, który rozwiąże wszystkie problemy.
Dlatego też istotną częścią strategii było tworzenie najwyższej jakości contentu edukacyjnego, który nie tylko jest kolejnym narzędziem marketingowym, ale stanowi jedną z wartości marki i wspiera odbiorcę w osiągnięciu dobrostanu psycho-fizycznego.
Etap 4
Ekspercka komunikacja, która inspiruje
Od samego początku nasze podejście do contentu było proste: to nie tylko narzędzie marketingowe, ale przede wszystkim wartość dodana, którą klient otrzymuje wraz z zakupem produktu. Znaleźliśmy złoty środek między tym co piękne i mądre. Nasz zespół wykwalifikowanych ekspertów, czyli copywriterów z wykształceniem psychologicznym oraz dietetycznym, tworzył atrakcyjne wizualnie i zrozumiałe treści o najwyższej jakości merytorycznej oparte o aktualną wiedzę naukową i godne zaufania źródła. Prowadziliśmy różnorodną i zachwycającą komunikację:
social media,
artykuły na bloga,
e-booki,
newslettery.
Etap 5
Nowe kanały pozyskania klienta i działania sprzedażowe
Ze względu na wyzwania branży CBD i ograniczenia związane z promocją w internecie, zwłaszcza w kontekście performance marketingu, musieliśmy być kreatywni, aby skutecznie docierać do klienta. Dlatego w Kanaste testowaliśmy i wdrażaliśmy bardziej niestandardowe kanały sprzedażowe.
Udało się nam:
„Płynne słońce”
Z czym kojarzy się nam uczucie równowagi i spokoju? Zamykamy oczy i widzimy piękny, słoneczny dzień, który daje nam siłę do działania, ale też szczęście i zadowolenie z życia. Słońce leniwie pada na naszą twarz, a my nic nie musimy, ale możemy wszystko.
To właśnie uczucie postanowiliśmy przenieść na każdy punkt styku odbiorcy z Kanaste: packaging, inserty, rozwiązania kreatywne na stronie www, zdjęcia, video, social media i wiele, wiele więcej.
Perfekcyjnym odzwierciedleniem tej idei jest jednak najbardziej zaawansowana technologicznie platforma sprzedażowa, która:
Zadowolony klient
Estruktorzy są żywą encyklopedią ecommerce. Podejmując z nimi współpracę zaoszczędzisz kilka lat, które musiałbyś poświęcić na szukanie właściwych rozwiązań i budowanie nowoczesnej strategii cyfrowej.