Kompleksowe wdrożenie i rozwój ecommerce – czyli jak zwiększyliśmy sprzedaż on-line o 615%.
- Analiza e-commerce
- Strategia e-commerce
- Projekt UX/UI
- Wdrożenie Magento
- Integracje
- Copywriting
- Sesje zdjęciowe
- Kontrakt menedżerski
Wyzwanie
La Mania aby rozwinąć swój potencjał on-line musiała skutecznie przenieść doświadczenie zakupowe off-line do Internetu. Poprzednia platforma nie odzwierciedlała w pełni jakości marki premium, a potrzeby dwóch różnych grup klientek oznaczały różne ścieżki zakupowe, które nie były brane pod uwagę. To sprawiało, że potencjał brandu przy szybko rozwijającym się polskim e-commerce modowym, nie był w pełni wykorzystywany.
Nasze podejście
Priorytetem było zrozumienie biznesu i sytuacji rynkowej, w której znalazła się La Mania. Aby zwiększyć efektywność marki, pracowaliśmy blisko z klientem stosując kompleksowe podejście do wszystkich podejmowanych działań i proponując rozwiązania, które dają realne przełożenie na sprzedaż. Silne zaangażowanie po stronie klienta i bliska współpraca była kluczowym czynnikiem sukcesu.
Krok 1
Analiza rynkowa
Krok 2
Analiza grupy docelowej
Krok 3
Analiza efektywności e-marketingowej
Krok 4
Analiza UX
Krok 5
Warsztaty strategiczne z zespołem klienta
Krok 6
Kompleksowa strategia e-commerce i e-marketingowa
Etap 1
Analiza i Strategia
Nasz projekt rozpoczęliśmy od solidnej analizy wszystkich istotnych czynników, po to, aby prawidłowo określić problemy, które wymagają naprawy i holistycznie zaplanować działania do wdrożenia. Najważniejsze wnioski z analizy przedstawiamy poniżej:
Wnioski
Dwie grupy docelowe
Brak uwzględnienia struktury kolekcji na stronie i rozróżnienia ścieżek zakupowych dla dwóch submarek, które trafiają do różnych klientek, o innych potrzebach.
Ograniczona platforma e-commerce
Dedykowana platforma e-commerce nie pozwalała firmie w łatwy sposób na pełen rozwój i zwiększenie wolumenu sprzedaży.
Niewykorzystany potencjał mobile
Duże zainteresowanie wersją mobilną strony nie przekładało się wystarczająco na konwersję z urządzeń przenośnych.
Niepełne doświadczenie zakupowe
Jakość premium, którą marka pokazuje w luksusowych butikach stacjonarnych, nie była przeniesiona do sklepu online.
Brak automatyzacji marketingu
Brakowało działań związanych z automatyzacją i odzyskiwaniem klientek, które realnie mogą generować sprzedaż.
Organizacja i procesy
Organizacja działała prężnie, jednak potrzebowała usprawnienia, ułożenia pracy i poszerzenia kompetencji zespołu.
Etap 2
Projekt i Wdrożenie
Na bazie dokładnych analiz, które przedstawiliśmy wyżej, byliśmy w stanie zrozumieć potrzeby grupy docelowej i specyfikę biznesu. Na tej podstawie stworzyliśmy dokładną specyfikację techniczną, wybraliśmy odpowiednie oprogramowanie sklepu oraz rozpoczęliśmy projektowanie nowej platformy. Kluczowym było dla nas zwiększenie roli mobile i ukierunkowanie ruchu oraz doświadczenia zakupowego dla dwóch grup docelowych.
Krok 1
Specyfikacja techniczna nowego sklepu
Krok 2
Projekt UX
Krok 3
Projekt UI
Krok 4
Wdrożenie e-commerce
Krok 5
Integracje e-commerce
Krok 6
Testy i optymalizacja
Projekt UX/UI
Wdrożenie Magento 2+
Mobile first
Zainteresowanie werjsą mobilną strony wśród klientek La Mania było duże, jednak poprzednia platforma nie była zoptymalizowana pod zakupy mobilne. Od samego początku musieliśmy zaprojektować platformę w taki sposób, by przynosiła wymierne korzyści z ruchu mobilnego oraz pozwalała na pełne doświadczenie zakupowe dzięki wykorzystaniu formatu video.
Przed i po
Naszym celem było stworzenie sklepu internetowego, który odzwierciedlałby prostotę i elegancję kolekcji głównej, przy równoczesnym trafianiu do odważnych klientek bardziej casualowej kolekcji Mind Blow. Rozpoczęcie ścieżki zakupowej od podziału na dwie submarki i wyboru jednej z nich, było naturalnym krokiem przy projektowaniu platformy.
efekty naszej pracy
Pierwsze wyniki miesiąc po wdrożeniu nowej platformy.
Efekt WOW
Całkowita zmiana platformy spowodowała zwiększenie sprzedaży z mobile oraz zwiększenie czasu, który klientki spędzały na stronie. Te świetne wyniki udało nam się jednak wielokrotnie zwiększyć na kolejnych etapach projektu, dzięki rozszerzeniu współpracy i wprowadzeniu szeregu dodatkowych działań sprzedażowych.
Krok 1
Nadzór i współprodukcja materiałów foto/video
Krok 2
Copywriting
Krok 3
Usprawnienie procesów marketingowych i e-commerce’owych
Krok 4
Wdrożenie nowych kanałów pozyskania ruchu i sprzedaży
Krok 5
Automatyzacja marketingu
Krok 6
Rekrutacja pracowników i wybór partnerów
Krok 7
Realizacja strategii
Etap 3
Rozwój sprzedaży
Po skutecznym wdrożeniu nowej platformy, nadszedł czas na optymalizację pracy oraz rozwinięcie w pełni doświadczenia zakupowego. Skupiliśmy się na ułożeniu procesów w dziale e-commerce i e-marketingu oraz na produkcji wysokiej jakości contentu. Kontrakt managerski pozwolił nam chwilowo stać się częścią firmy, dzięki czemu mogliśmy lepiej dzielić się swoim know-how i efektywniej wprowadzać zmiany.
Sprzedaż napędzana contentem
Wiemy, że dobry content to gwarancja sukcesu.
Kolejnym naturalnym krokiem w zwiększeniu sprzedaży w kanałach online, była współprodukcja i nadzór nad powstawaniem najwyższej jakości profesjonalnego contentu foto/wideo oraz pełna odpowiedzialność za copywriting.
teksty, które tworzą doświadczenie
Copywriting to istotny element działań contentowych.
Profesjonalnie zaplanowany trafia do klientów i buduje obraz marki w ich świadomości. Jednak docelowo, musi również realizować podstawowy cel: dynamizować sprzedaż i generować ruch na stronie. W to wliczają się wszystkie treści publikowane przez markę:
opisy produktowe
komunikaty
newslettery i mailingi
social media
hasła reklamowe
artykuły blogowe
Automatyzacja marketingu
Tworzenie scenariuszy oraz uruchomienie narzędzi do automatyzacji działań marketingowych.
Usprawnienie procesów w organizacji
Zaplanowanie schematów pracy wewnątrz firmy, głównie w działach e-commerce i e-marketing.
Nowe kanały ruchu/sprzedaży
Wprowadzenie nowych efektywnościowych kanałów pozyskania ruchu do strony.
Rekrutacja i wprowadzenie
Zadbanie o rozwój firmy poprzez uzupełnienie organizacji o brakujące zasoby ludzkie i wdrożenie ich do organizacji.
efektywność
przedsiębiorstwa
Dobrze zorganizowana firma to podstawa długoterminowego sukcesu
Oprócz produkcji contentu podjęliśmy szereg innych działań, które usprawniły pracę i zwiększyły skuteczność firmy.
efekty naszej pracy
po kontrakcie menedżerskim
Spektakularne wyniki
Przez ostanie pół roku, dzięki naszym działaniom strategicznym, marketingowym i contentowym zwiększyliśmy wsp. konwersji o 337% i sprzedaż on-line o 615%!
Wzrost konwersji i sprzedaży on-line
za okres sierpień 2019 – marzec 2020.
Dzięki naszym działaniom zwiększyliśmy konwersję mobile o 398%.
Udział konwersji mobile znacząco się zwiększył i stanowi aż 73% ogółu transakcji on-line.
Ilość transakcji realizowanych w pierwszych trzech dniach od wizyty wzrosła o 39%.
Zadowolony klient
“Estruktorzy od ostatnich dwóch lat są dla nas bardzo dużym wsparciem. Wspólnie udało nam wypracować dokładną i spójną strategie on-line dla dwóch marek a także wdrożyć dwie platformy – La Manie i La Manie Home. Bliska współpraca, wsparcie analityczne i obecność przy kluczowych decyzjach w zakresie e-commerce pozwoliły zrealizować strategiczne cele.”