Skip links

Sytuacja startowa

W trakcie audytu e-commerce zauważyliśmy, że bieżąca komunikacja newsletterowa wymaga transformacji – zdecydowanie odstawała od stylistyki Balagan, która jest tak ważna dla właścicielek marki, Hani i Agaty.

Maile bieżące wysyłane były wyłącznie w j. angielskim, mimo dużego udziału polskich klientek. Duża ściana tekstu nie zachęcała do interakcji: brakowało produktów oraz rozwiązań inspiracyjnych i sprzedażowych.

Automatyzacja e-mail marketingu nie istniała, a mogłaby znacząco wzmocnić działania sprzedażowe marki z tak zaangażowaną grupą klientek, jaką posiada Balagan.

krok po kroku

Proces transformacji newsletterów

Etap I

Analiza i koncepcja

Nasz projekt rozpoczęliśmy od solidnej analizy aktualnych działań w zakresie e-mail marketingu oraz analizy benchmarków światowej konkurencji. Przeprowadziliśmy także sesję warsztatową, gdzie szerzej omówiliśmy i zrozumieliśmy cele i potrzeby klienta. Na tej podstawie stworzyliśmy strategię działań zarówno dla działań z zakresu automatyzacji newsletter marketingu, jak i dla bieżącej komunikacji mailingowej.

audyt + warsztaty = strategia działań

Dwie wersje językowe

Choć j. angielski jest dla wielu klientek zrozumiały, wolą zwykle czytać treści w j. ojczystym. Stąd zasugerowaliśmy podział bazy na odbiorców polsko i anglojęzycznych oraz wysyłanie maili w dwóch językach.

Automatyzacja sprzedażowa i edukacyjna

Wdrożyliśmy szereg reguł i workflow automatyzacji, m.in. takich jak porzucone koszyki, ostatnio oglądane produkty, sprzedaż cross-sell, czy winbacki. W prosty i bezpośredni sposób przekładają się one na sprzedaż: klientki wracają do przeglądania produktów w sklepie online i dokonują zakupów.

Poza regułami bezpośredniej automatyzacji, wprowadziliśmy automatyzację opartą na edukowaniu oraz inspirowaniu klientek. W ten sposób Balagan może mówić szerzej o swoich wartościach, czy pokazywać sposób produkcji dla osób zainteresowanych zakupem, równocześnie prezentując produkty i zachęcając do zakupów.

Etap II

Projektowanie i wdrożenie

Podczas tworzenia strategii określiliśmy timeline działań, czyli dwa etapy projektu: wdrożenie skupiające się na poprawie najważniejszych i niezbędnych elementów oraz rozwój e-mail marketingu

Krok 1

Stworzyliśmy całkowicie nowy wygląd newsletterów, który odzwierciedla wartości marki,

Krok 2

połączyliśmy sklep online z systemem

Krok 3

wdrożyliśmy pierwsze scenariusze maili automatycznych

Krok 5

i rozpoczęliśmy nową komunikację bieżącą.  

Skuteczny mailing

Efekty naszej pracy

Udział w sprzedaży

Komunikacja bieżąca

Mail Automatyczny

Umów się na konsultację

Zobacz nasze inne realizacje

Wiktor Niedziałkowski
Mam okazję współpracować z Estruktorami od ponad roku. Od samego początku czuć było pełen profesjonalizm i wyjątkowe indywidualne podejście, które nigdy się nie zmieniło. Podczas naszej współpracy zauważyłem najważniejsze cechy, które wyszczególniłbym jako transparentność, wzajemne zaufanie i niesamowitą wiedzę - czego owocem są świeże i wyjątkowe projekty. Polecam wszystkim!
Wiktor Niedziałkowski
2022-06-28
Wojciech Modrzejewski
Bardzo polecam Estruktorów. Współpracujemy od kilku lat przy projektach e-commersowych. Współpraca przebiega zawsze merytorycznie i kreatywnie, od audytu poprzez dobór technologii i wycenę do realizacji i w następstwie dalszego rozwoju produktu. Z całym przekonaniem mogę stwierdzić że gwarantują sukces każdego projektu digital. Wojtek Modrzejewski, CEO, 052B agencja interaktywna.
Wojciech Modrzejewski
2022-04-20
Paulina Kisiel
W ramach firmy Orplast współpracuję z Estruktorami od czerwca 2021, od początku przekonali mnie do siebie profesjonalizmem i kompetencjami wykraczającymi znacznie poza standardowe agencje. Praca z nimi to przyjemność i zawsze dobra atmosfera. Działamy wspólnie przy strategicznych projektach w zakresie social mediów i współpracy z influenserami. Z mojej perspektywy ich wyróżnikiem jest niebywale lekkie pióro i sprawne koordynowanie comiesięcznej komunikacji SM. Co ważne, wiele z działań marketingowych podejmowanych przez naszą firmę zostało wdrożonych na podstawie wypracowanych z nimi strategii. Współpraca z Estruktorami to bez dwóch zdań dobra decyzja!
Paulina Kisiel
2022-04-15
Kamil Wala
Estruktorzy są żywą encyklopedią ecommerce. Podejmując z nimi współpracę zaoszczędzisz kilka lat, które musiałbyś poświęcić na szukanie właściwych rozwiązań i budowanie nowoczesnej strategii cyfrowej.
Kamil Wala
2022-04-13
A Google User
Jako INVO Technologies współpracujemy z Estruktorami od prawie roku i jesteśmy zachwyceni poziomem jakości dostarczanej przez ich zespół. Ich CEO, Michał Burda, to bardzo kompetentny człowiek, który w roli konsultanta rozwiązań sprawdza się znakomicie i budzi dużo zaufania, co w biznesie ma ogromne znaczenie. Zdecydowanie polecam Estruktorów każdemu, kto chce wnieść swój e-biznes na wyższy poziom.
A Google User
2022-04-05
Dedicante
Jako Dedicante współpracujemy z estruktorami od 2019 roku. Od początku zwracamy uwagę na pełen profesjonalizm i zadziwiająco szerokie kompetencje, a do tego świetną atmosferę współpracy. Udało nam się z sukcesem wdrożyć nową platformę sprzedażową, z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań w e-commerce. Do tej pory współpracujemy przy bieżących wysyłkach newsletterowych oraz automatyzacji marketingu, i cały czas widzimy efekty tych działań. Polecam, właścicielka marki.
Dedicante
2022-03-21
Adam Kaczmarski
Super Zespół, olbrzymie know-how oraz profesjonalne podejście do tematu gwarantują sukces każdego projektu jakiego się podejmują. Miałem okazję współpracować z Estruktorami przy kilku projektach i za każdym razem 100% zadowolenia.
Adam Kaczmarski
2022-03-08
Wojciech Tokarz
Zgłosiłem się do estru po pomoc przy tworzeniu nowej marki DTC. Od samego początku okazali się dla całego mojego projektu ogromnym wsparciem: począwszy od stworzenia strategii wejścia na rynek e-commerce, przez branding i key visual marki, aż po projekt packagingu: copywriting i cały design. Duży know how, przyjemny kontakt, szeroki wachlarz kompetencji. Nie mogę się doczekać, aż całość przetestujemy w boju.
Wojciech Tokarz
2022-02-08
Magda Kulesza
Chcemy podziękować świetnemu zespołowi estruktorów za profesjonalną i niezwykle przyjazną współpracę przy realizacji kluczowych celów rozwijających nasz e-commerce. Rozwiązania przez nich proponowane i wdrażane są innowacyjne, niestandardowe i skuteczne. Obdarzyliśmy estruktorów dużym zaufaniem i zwracamy się do nich nie tylko z większymi projektami, jak audyt naszego e-commerce’u, czy poprowadzenie naszych działań w obszarze marketing automation, ale także często po prostu chcemy znać ich zdanie w drobniejszych kwestiach, bo ich kompetencje, know-how i doświadczenie były i są kluczowe dla dalszego rozwoju. Good to have You! Zespół Balagan Studio.
Magda Kulesza
2022-02-02
Krzysztof Filipowicz
Praca z Estruktorami to przyjemność. Przeszliśmy rebrending, zmianę strony www oraz automatyzacje marketingu i gorąco mogę polecić współpracę z tą firmą w szczególności wiedze jak i zaangażowanie przy projektach
Krzysztof Filipowicz
2022-01-18