Sytuacja startowa
W trakcie audytu e-commerce zauważyliśmy, że bieżąca komunikacja newsletterowa wymaga transformacji – zdecydowanie odstawała od stylistyki Balagan, która jest tak ważna dla właścicielek marki, Hani i Agaty.
Maile bieżące wysyłane były wyłącznie w j. angielskim, mimo dużego udziału polskich klientek. Duża ściana tekstu nie zachęcała do interakcji: brakowało produktów oraz rozwiązań inspiracyjnych i sprzedażowych.
Automatyzacja e-mail marketingu nie istniała, a mogłaby znacząco wzmocnić działania sprzedażowe marki z tak zaangażowaną grupą klientek, jaką posiada Balagan.
krok po kroku
Proces transformacji newsletterów
Etap I
Analiza i koncepcja
Nasz projekt rozpoczęliśmy od solidnej analizy aktualnych działań w zakresie e-mail marketingu oraz analizy benchmarków światowej konkurencji. Przeprowadziliśmy także sesję warsztatową, gdzie szerzej omówiliśmy i zrozumieliśmy cele i potrzeby klienta. Na tej podstawie stworzyliśmy strategię działań zarówno dla działań z zakresu automatyzacji newsletter marketingu, jak i dla bieżącej komunikacji mailingowej.
audyt + warsztaty = strategia działań

Dwie wersje językowe
Choć j. angielski jest dla wielu klientek zrozumiały, wolą zwykle czytać treści w j. ojczystym. Stąd zasugerowaliśmy podział bazy na odbiorców polsko i anglojęzycznych oraz wysyłanie maili w dwóch językach.





Automatyzacja sprzedażowa i edukacyjna
Wdrożyliśmy szereg reguł i workflow automatyzacji, m.in. takich jak porzucone koszyki, ostatnio oglądane produkty, sprzedaż cross-sell, czy winbacki. W prosty i bezpośredni sposób przekładają się one na sprzedaż: klientki wracają do przeglądania produktów w sklepie online i dokonują zakupów.
Poza regułami bezpośredniej automatyzacji, wprowadziliśmy automatyzację opartą na edukowaniu oraz inspirowaniu klientek. W ten sposób Balagan może mówić szerzej o swoich wartościach, czy pokazywać sposób produkcji dla osób zainteresowanych zakupem, równocześnie prezentując produkty i zachęcając do zakupów.
Etap II
Projektowanie i wdrożenie
Podczas tworzenia strategii określiliśmy timeline działań, czyli dwa etapy projektu: wdrożenie skupiające się na poprawie najważniejszych i niezbędnych elementów oraz rozwój e-mail marketingu.
Krok 1
Stworzyliśmy całkowicie nowy wygląd newsletterów, który odzwierciedla wartości marki,
Krok 2
połączyliśmy sklep online z systemem,
Krok 3
wdrożyliśmy pierwsze scenariusze maili automatycznych,
Krok 5
i rozpoczęliśmy nową komunikację bieżącą.
Skuteczny mailing
Efekty naszej pracy
Udział w sprzedaży- Automatyzacja i komunikacja bieżąca
- Reszta kanałów sprzedaży
- Automatyzacja i komunikacja bieżąca
- Reszta kanałów sprzedaży
Komunikacja bieżąca- Komunikacja bieżąca
- Komunikacja bieżąca
Mail Automatyczny- Mail automatyczny
- Mail automatyczny