Czyli jak zbudowaliśmy 20% udział w sprzedaży e-sklepu, dzięki transformacji bieżącej komunikacji newsletterowej i wdrożeniu automatyzacji marketingu.
Mailing, który jest interesujący i… sprzedaje.
Czyli jak osiągnęliśmy 20% sprzedaży e-sklepu, dzięki transformacji bieżącej komunikacji newsletterowej i wdrożenia automatyzacji marketingu.
Wyzwanie
Balagan to marka, w której rdzeniu jest transparentność i minimalizm. Dlatego też klientowi zależało, aby wszelkie działania sprzedażowe nie zaburzały estetyki marki i niosły wymierną wartość dla klientek: bez irytujących komunikatów, czy spamowania newsletterami.
Nasze podejście
Od samego początku rozumieliśmy istotność pozycjonowania marki przez Balagan. Przy bliskiej współpracy z klientem wypracowaliśmy szereg rozwiązań, które w perfekcyjny sposób połączyły sprzedaż i wizerunek Balagan: wzmocniły estetykę, ale też zwiększyły sprzedaż.
Wyzwanie
Balagan to marka, w której rdzeniu jest transparentność i minimalizm. Dlatego też klientowi zależało, aby wszelkie działania sprzedażowe nie zaburzały estetyki marki i niosły wymierną wartość dla klientek: bez irytujących komunikatów, czy spamowania newsletterami.
Nasze podejście
Od samego początku rozumieliśmy istotność pozycjonowania marki przez Balagan. Przy bliskiej współpracy z klientem wypracowaliśmy szereg rozwiązań, które w perfekcyjny sposób połączyły sprzedaż i wizerunek Balagan: wzmocniły estetykę, ale też zwiększyły sprzedaż.
Sytuacja startowa
W trakcie audytu e-commerce zauważyliśmy, że bieżąca komunikacja newsletterowa wymaga transformacji – zdecydowanie odstawała od stylistyki Balagan, która jest tak ważna dla właścicielek marki, Hani i Agaty.
Maile bieżące wysyłane były wyłącznie w j. angielskim, mimo dużego udziału polskich klientek. Duża ściana tekstu nie zachęcała do interakcji: brakowało produktów oraz rozwiązań inspiracyjnych i sprzedażowych.
Automatyzacja e-mail marketingu nie istniała, a mogłaby znacząco wzmocnić działania sprzedażowe marki z tak zaangażowaną grupą klientek, jaką posiada Balagan.
krok po kroku
Proces transformacji newsletterów
Etap I
Analiza i koncepcja
Nasz projekt rozpoczęliśmy od solidnej analizy aktualnych działań w zakresie e-mail marketingu oraz analizy benchmarków światowej konkurencji. Przeprowadziliśmy także sesję warsztatową, gdzie szerzej omówiliśmy i zrozumieliśmy cele i potrzeby klienta. Na tej podstawie stworzyliśmy strategię działań zarówno dla działań z zakresu automatyzacji newsletter marketingu, jak i dla bieżącej komunikacji mailingowej.
audyt + warsztaty = strategia działań
Nowy design maili
Stworzyliśmy projekt newsletterów, który nie tylko wygląda pięknie i w pełni oddaje wizualne wartości marki, ale również wykorzystuje bardziej sprzedażowe elementy, zachęcające do interakcji i przejścia do sklepu online.
Nowy Design
Stworzenie projektu newsletterów, który nie tylko będzie wyglądał pięknie i w pełni oddawał wizualne wartości marki, ale również wykorzystywał bardziej sprzedażowe elementy, zachęcające do interakcji i przejścia do sklepu online.
Dwie wersje językowe
Choć j. angielski jest dla wielu klientek zrozumiały, wolą zwykle czytać treści w j. ojczystym. Stąd zasugerowaliśmy podział bazy na odbiorców polsko i anglojęzycznych oraz wysyłanie maili w dwóch językach.
Automatyzacja sprzedażowa i edukacyjna
Wdrożyliśmy szereg reguł i workflow automatyzacji, m.in. takich jak porzucone koszyki, ostatnio oglądane produkty, sprzedaż cross-sell, czy winbacki. W prosty i bezpośredni sposób przekładają się one na sprzedaż: klientki wracają do przeglądania produktów w sklepie online i dokonują zakupów.
Poza regułami bezpośredniej automatyzacji, wprowadziliśmy automatyzację opartą na edukowaniu oraz inspirowaniu klientek. W ten sposób Balagan może mówić szerzej o swoich wartościach, czy pokazywać sposób produkcji dla osób zainteresowanych zakupem, równocześnie prezentując produkty i zachęcając do zakupów.
Etap II
Projektowanie i wdrożenie
Podczas tworzenia strategii określiliśmy timeline działań, czyli dwa etapy projektu: wdrożenie skupiające się na poprawie najważniejszych i niezbędnych elementów oraz rozwój e-mail marketingu.
Krok 1
Stworzyliśmy całkowicie nowy wygląd newsletterów, który odzwierciedla wartości marki,
Krok 2
połączyliśmy sklep online z systemem,
Krok 3
wdrożyliśmy pierwsze scenariusze maili automatycznych,
Krok 5
i rozpoczęliśmy nową komunikację bieżącą.
Krok 1
Analizujemy wyniki działań i optymalizujemy działania automatyzacji,
Krok 2
wprowadzamy ulepszenia dla istniejących rozwiązań,
Krok 3
rozbudowujemy system o nowe, bardziej zaawansowane scenariusze automatyzacji.
Etap III – w trakcie
Optymalizacja i rozwój działań
Stała współpraca z naszymi klientami, również i z Balaganem, to ciągła optymalizacja i rozwój. Wiemy, że każdy proces da się jeszcze ulepszyć, dlatego ten etap projektu jeszcze się nie skończył 😉
Etap III – w trakcie
Optymalizacja i rozwój działań
Stała współpraca z naszymi klientami, również i z Balaganem, to ciągła optymalizacja i rozwój. Wiemy, że każdy proces da się jeszcze ulepszyć, dlatego ten etap projektu jeszcze się nie skończył 😉
Krok 1
Analizujemy wyniki działań i optymalizujemy działania automatyzacji,
Krok 2
wprowadzamy ulepszenia dla istniejących rozwiązań,
Krok 3
rozbudowujemy system o nowe, bardziej zaawansowane scenariusze automatyzacji.
Dodaliśmy element z najświeższymi publikacjami z social mediów Balagan, który zachęca klientki marki do socialowych interakcji poza newsletterem i buduje społeczność.
W dobrym newsletterze nie może zabraknąć odpowiedniej prezentacji produktów. Zaproponowaliśmy intuicyjne, a równocześnie sprzedażowe rozwiązanie, kierujące bezpośrednio do rozwiniętych kart produktu.
Dodaliśmy element z najświeższymi publikacjami z social mediów Balagan, który zachęca klientki marki do socialowych interakcji poza newsletterem i buduje społeczność.
W dobrym newsletterze nie może zabraknąć odpowiedniej prezentacji produktów. Zaproponowaliśmy intuicyjne, a równocześnie sprzedażowe rozwiązanie, kierujące bezpośrednio do rozwiniętych kart produktu.
Skuteczny mailing
Efekty naszej pracy
Udział w sprzedaży
Komunikacja bieżąca
Mail Automatyczny
Zadowolony klient
„Chcemy podziękować świetnemu zespołowi Estruktorów za profesjonalną i niezwykle przyjazną współpracę przy realizacji kluczowych celów rozwijających nasz e-commerce. Rozwiązania przez nich proponowane i wdrażane są innowacyjne, niestandardowe i skuteczne. Obdarzyliśmy Estruktorów dużym zaufaniem i zwracamy się do nich nie tylko z większymi projektami, jak audyt naszego e-commerce’u, czy poprowadzenie naszych działań w obszarze marketing automation, ale także często po prostu chcemy znać ich zdanie w drobniejszych kwestiach, bo ich kompetencje, know-how i doświadczenie były i są kluczowe dla dalszego rozwoju Balaganu.
„Chcemy podziękować świetnemu zespołowi Estruktorów za profesjonalną i niezwykle przyjazną współpracę przy realizacji kluczowych celów rozwijających nasz e-commerce. Rozwiązania przez nich proponowane i wdrażane są innowacyjne, niestandardowe i skuteczne. Obdarzyliśmy Estruktorów dużym zaufaniem i zwracamy się do nich nie tylko z większymi projektami, jak audyt naszego e-commerce’u, czy poprowadzenie naszych działań w obszarze marketing automation, ale także często po prostu chcemy znać ich zdanie w drobniejszych kwestiach, bo ich kompetencje, know-how i doświadczenie były i są kluczowe dla dalszego rozwoju Balaganu.
Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google.
Mam okazję współpracować z Estruktorami od ponad roku. Od samego początku czuć było pełen profesjonalizm i wyjątkowe indywidualne podejście, które nigdy się nie zmieniło. Podczas naszej współpracy zauważyłem najważniejsze cechy, które wyszczególniłbym jako transparentność, wzajemne zaufanie i niesamowitą wiedzę - czego owocem są świeże i wyjątkowe projekty. Polecam wszystkim!
Wiktor Niedziałkowski
2022-06-28
Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google.
Bardzo polecam Estruktorów. Współpracujemy od kilku lat przy projektach e-commersowych. Współpraca przebiega zawsze merytorycznie i kreatywnie, od audytu poprzez dobór technologii i wycenę do realizacji i w następstwie dalszego rozwoju produktu. Z całym przekonaniem mogę stwierdzić że gwarantują sukces każdego projektu digital. Wojtek Modrzejewski, CEO, 052B agencja interaktywna.
Wojciech Modrzejewski
2022-04-20
Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google.
W ramach firmy Orplast współpracuję z Estruktorami od czerwca 2021, od początku przekonali mnie do siebie profesjonalizmem i kompetencjami wykraczającymi znacznie poza standardowe agencje. Praca z nimi to przyjemność i zawsze dobra atmosfera. Działamy wspólnie przy strategicznych projektach w zakresie social mediów i współpracy z influenserami. Z mojej perspektywy ich wyróżnikiem jest niebywale lekkie pióro i sprawne koordynowanie comiesięcznej komunikacji SM. Co ważne, wiele z działań marketingowych podejmowanych przez naszą firmę zostało wdrożonych na podstawie wypracowanych z nimi strategii. Współpraca z Estruktorami to bez dwóch zdań dobra decyzja!
Paulina Kisiel
2022-04-15
Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google.
Estruktorzy są żywą encyklopedią ecommerce. Podejmując z nimi współpracę zaoszczędzisz kilka lat, które musiałbyś poświęcić na szukanie właściwych rozwiązań i budowanie nowoczesnej strategii cyfrowej.
Kamil Wala
2022-04-13
Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google.
Jako INVO Technologies współpracujemy z Estruktorami od prawie roku i jesteśmy zachwyceni poziomem jakości dostarczanej przez ich zespół. Ich CEO, Michał Burda, to bardzo kompetentny człowiek, który w roli konsultanta rozwiązań sprawdza się znakomicie i budzi dużo zaufania, co w biznesie ma ogromne znaczenie. Zdecydowanie polecam Estruktorów każdemu, kto chce wnieść swój e-biznes na wyższy poziom.
A Google User
2022-04-05
Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google.
Jako Dedicante współpracujemy z estruktorami od 2019 roku. Od początku zwracamy uwagę na pełen profesjonalizm i zadziwiająco szerokie kompetencje, a do tego świetną atmosferę współpracy. Udało nam się z sukcesem wdrożyć nową platformę sprzedażową, z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań w e-commerce. Do tej pory współpracujemy przy bieżących wysyłkach newsletterowych oraz automatyzacji marketingu, i cały czas widzimy efekty tych działań. Polecam, właścicielka marki.
Dedicante
2022-03-21
Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google.
Super Zespół, olbrzymie know-how oraz profesjonalne podejście do tematu gwarantują sukces każdego projektu jakiego się podejmują.
Miałem okazję współpracować z Estruktorami przy kilku projektach i za każdym razem 100% zadowolenia.
Adam Kaczmarski
2022-03-08
Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google.
Zgłosiłem się do estru po pomoc przy tworzeniu nowej marki DTC. Od samego początku okazali się dla całego mojego projektu ogromnym wsparciem: począwszy od stworzenia strategii wejścia na rynek e-commerce, przez branding i key visual marki, aż po projekt packagingu: copywriting i cały design. Duży know how, przyjemny kontakt, szeroki wachlarz kompetencji. Nie mogę się doczekać, aż całość przetestujemy w boju.
Wojciech Tokarz
2022-02-08
Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google.
Chcemy podziękować świetnemu zespołowi estruktorów za profesjonalną i niezwykle przyjazną współpracę przy realizacji kluczowych celów rozwijających nasz e-commerce. Rozwiązania przez nich proponowane i wdrażane są innowacyjne, niestandardowe i skuteczne. Obdarzyliśmy estruktorów dużym zaufaniem i zwracamy się do nich nie tylko z większymi projektami, jak audyt naszego e-commerce’u, czy poprowadzenie naszych działań w obszarze marketing automation, ale także często po prostu chcemy znać ich zdanie w drobniejszych kwestiach, bo ich kompetencje, know-how i doświadczenie były i są kluczowe dla dalszego rozwoju. Good to have You! Zespół Balagan Studio.
Magda Kulesza
2022-02-02
Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google.
Praca z Estruktorami to przyjemność. Przeszliśmy rebrending, zmianę strony www oraz automatyzacje marketingu i gorąco mogę polecić współpracę z tą firmą w szczególności wiedze jak i zaangażowanie przy projektach