Skip links

3 narzędzia do automatyzacji Instagrama, które TRZEBA znać w 2024 

W poprzedniej części serii dotyczącej automatyzacji marketingu na Instagramie opowiedzieliśmy Ci krótko o tym, jaki potencjał tkwi w wewnętrznych funkcjach IG oraz w jaki sposób można stosować zewnętrzne aplikacje, żeby jeszcze lepiej go wykorzystać. Od planowania pierwszego komentarza, przez wygodne generowanie raportów, aż po nieocenioną funkcję automatyzacji DM’ów z użyciem sztucznej inteligencji – możliwości są ogromne. W tej odsłonie cyklu pokażemy Ci trzy narzędzia do automatyzacji Instagrama, które w bezpieczny i efektywny sposób pomogą Ci w części działań na social mediach

Manychat

ManyChat reklamuje się nie lada obietnicami – zachęca do tego, żeby odkryć prawdziwy potencjał tkwiący w DM’ach na Instagramie, co ma przełożyć się na pozyskiwanie atrakcyjnych leadów, aż do 60% większą sprzedaż i lepszą konwersję. Co istotne, ta platforma czatbotowa jest też oficjalnym partnerem Meta, więc korzystanie z tego narzędzia jest bezpieczne dla Ciebie i Twoich klientów. Oprócz Instagrama umożliwia integrację również z Facebookiem, WhatsApp, SMSami czy Telegramem oraz mailami, a także może zostać zintegrowane z takimi narzędziami jak Zapier, Google Sheets, Make czy HubSpot. Dashboard jest przejrzysty i nawet osoba, która do tej pory nie zajmowała się automatyzacją, w krótkim czasie będzie w stanie korzystać z tego narzędzia. 

źródło: https://support.manychat.com
  • Automatyzacje budowane są przez wygodny i intuicyjny flow builder. Dzięki temu stworzysz scenariusz czatów związanych z FAQ, sprawdzaniem statusu przesyłki, wysyłaniem e-booka czy innych materiałów po wpisaniu przez klienta odpowiedniego hasła w czacie i wiele więcej. Niewątpliwą zaletą jest też wygodne katalogowanie wszystkich kontaktów, z którymi bot odbył rozmowę. Filtrowanie ich za pomocą tagów i dzielenie na segmenty jest wygodne, co pozwala szybko wyłuskać najbardziej obiecujące leady. 

Cena? Od 15 dolarów za miesiąc, co biorąc pod uwagę rozbudowane możliwości i przystępność nawet dla osób początkujących może być naprawdę atrakcyjną inwestycją. 

NapoleonCat

NapoleonCat to potężne narzędzie do zarządzania profilami na social mediach. Pozwala na szereg automatyzacji na Instagramie, w tym między innymi na planowanie postów – a także zaplanowanie pierwszego komentarza, który uwzględni konkretne hashtagi. Możesz również usuwać lub ukrywać inne komentarze, co jest szczególnie przydatne w przypadku botów czy spamu, a także odpowiadać na komentarze w oparciu o określone przez Ciebie słowa kluczowe lub konkretne frazy. W wygodny sposób wygenerujesz również szczegółowe raporty analitycznie dla kont zarówno własnych, jak i profili konkurencji. 

źródło: https://brain.napoleoncat.com/
  • Narzędzie można zintegrować z szeregiem innych aplikacji, niż tylko Instagram – współpracuje z Facebookiem, TikTokiem, Messengerem, YouTube, LinkedInem i wieloma innymi platformami. Jest partnerem Meta i zdobywa szereg nagród jako najlepszy software powiązany z social media marketingiem. Na uwagę zasługuje też przejrzyste wdrożenie oraz obszerny moduł edukacyjny, który ułatwia korzystanie z platformy. 

Dostępny jest dwutygodniowy, bezpłatny okres próbny, a cena jest zależna od ilości profili, użytkowników oraz innych, indywidualnych czynników – zaczyna się od 117$ za miesiąc. To najdroższe z prezentowanych przez nas rozwiązań, ale jednocześnie zbiera świetne opinie użytkowników, jest wyjątkowo proste w obsłudze i oferuje szereg rozwiązań, które docenią marketerzy oraz właściciele biznesów. 

Spur

Spur to bez wątpienia najmniejsze z proponowanych przez nas narzędzi – ale możliwe, że jeżeli śledzisz ProductHunta w poszukiwaniu ciekawych, nowych aplikacji i automatyzacji, to znalazło się na Twoim radarze. Umożliwia automatyzację komunikacji na Instagramie, Facebooku i WhatsUpie. 

źródło: https://help.spurnow.com/
  • Na szczególną uwagę zasługuje przemyślany proces odzyskiwania porzuconych koszyków. Jeżeli Twój klient skomentuje Twój post na Instagramie, pytając o cenę, Spur wyśle mu automatyczną, prywatną wiadomość z linkiem do produktu. Klient dodaje produkt do koszyka… i go porzuca. Nie znaczy to, że transakcja nie dojdzie do skutku – w takiej sytuacji Spur może wysłać klientowi wiadomość poprzez WhatsApp, zachęcając do dokończenia zakupu. Klient wybiera opcję płatności przy odbiorze, a Ty wolisz, by zapłacił od razu? Narzędzie może wysłać do Twojego odbiorcy niewielki kod rabatowy zachęcając do płatności prepaid. To oczywiście tylko część możliwości automatyzacji komunikacji Twojej marki. 

Platforma w porównaniu do pozostałych dwóch narzędzi nie jest tak popularna, ale zbiera doskonałe opinie i jest oficjalnym partnerem Meta. Cena wynosi od 34$ za miesiąc i dostępna jest tygodniowa wersja próbna. 

Które narzędzia do automatyzacji Instagrama wybrać?

Które z tych rozwiązań wybrać? Nie ma jednej, prawidłowej odpowiedzi – wszystko zależy od rozmiaru Twojego konta, teamu i celów strategicznych związanych z Instagramem, jakie są przed Tobą. Zachęcamy do zapoznania się ze wszystkimi narzędziami – ich interfejsami, możliwościami oraz opiniami użytkowników, tak, żeby dobrać rozwiązanie skrojone do indywidualnych potrzeb. 

W estru wybieramy różne narzędzia do automatyzacji Instagrama, każdorazowo dopasowując je do danego klienta, jego budżetu i wyzwań, jakie przed nami stoją – bo tak samo jak nie ma jednej, skutecznej strategii social mediowej dla każdej marki, tak samo indywidualny jest zestaw narzędzi, który wybieramy. 

 

Wiktor Niedziałkowski
Mam okazję współpracować z Estruktorami od ponad roku. Od samego początku czuć było pełen profesjonalizm i wyjątkowe indywidualne podejście, które nigdy się nie zmieniło. Podczas naszej współpracy zauważyłem najważniejsze cechy, które wyszczególniłbym jako transparentność, wzajemne zaufanie i niesamowitą wiedzę - czego owocem są świeże i wyjątkowe projekty. Polecam wszystkim!
Wiktor Niedziałkowski
2022-06-28
Wojciech Modrzejewski
Bardzo polecam Estruktorów. Współpracujemy od kilku lat przy projektach e-commersowych. Współpraca przebiega zawsze merytorycznie i kreatywnie, od audytu poprzez dobór technologii i wycenę do realizacji i w następstwie dalszego rozwoju produktu. Z całym przekonaniem mogę stwierdzić że gwarantują sukces każdego projektu digital. Wojtek Modrzejewski, CEO, 052B agencja interaktywna.
Wojciech Modrzejewski
2022-04-20
Paulina Kisiel
W ramach firmy Orplast współpracuję z Estruktorami od czerwca 2021, od początku przekonali mnie do siebie profesjonalizmem i kompetencjami wykraczającymi znacznie poza standardowe agencje. Praca z nimi to przyjemność i zawsze dobra atmosfera. Działamy wspólnie przy strategicznych projektach w zakresie social mediów i współpracy z influenserami. Z mojej perspektywy ich wyróżnikiem jest niebywale lekkie pióro i sprawne koordynowanie comiesięcznej komunikacji SM. Co ważne, wiele z działań marketingowych podejmowanych przez naszą firmę zostało wdrożonych na podstawie wypracowanych z nimi strategii. Współpraca z Estruktorami to bez dwóch zdań dobra decyzja!
Paulina Kisiel
2022-04-15
Kamil Wala
Estruktorzy są żywą encyklopedią ecommerce. Podejmując z nimi współpracę zaoszczędzisz kilka lat, które musiałbyś poświęcić na szukanie właściwych rozwiązań i budowanie nowoczesnej strategii cyfrowej.
Kamil Wala
2022-04-13
A Google User
Jako INVO Technologies współpracujemy z Estruktorami od prawie roku i jesteśmy zachwyceni poziomem jakości dostarczanej przez ich zespół. Ich CEO, Michał Burda, to bardzo kompetentny człowiek, który w roli konsultanta rozwiązań sprawdza się znakomicie i budzi dużo zaufania, co w biznesie ma ogromne znaczenie. Zdecydowanie polecam Estruktorów każdemu, kto chce wnieść swój e-biznes na wyższy poziom.
A Google User
2022-04-05
Dedicante
Jako Dedicante współpracujemy z estruktorami od 2019 roku. Od początku zwracamy uwagę na pełen profesjonalizm i zadziwiająco szerokie kompetencje, a do tego świetną atmosferę współpracy. Udało nam się z sukcesem wdrożyć nową platformę sprzedażową, z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań w e-commerce. Do tej pory współpracujemy przy bieżących wysyłkach newsletterowych oraz automatyzacji marketingu, i cały czas widzimy efekty tych działań. Polecam, właścicielka marki.
Dedicante
2022-03-21
Adam Kaczmarski
Super Zespół, olbrzymie know-how oraz profesjonalne podejście do tematu gwarantują sukces każdego projektu jakiego się podejmują. Miałem okazję współpracować z Estruktorami przy kilku projektach i za każdym razem 100% zadowolenia.
Adam Kaczmarski
2022-03-08
Wojciech Tokarz
Zgłosiłem się do estru po pomoc przy tworzeniu nowej marki DTC. Od samego początku okazali się dla całego mojego projektu ogromnym wsparciem: począwszy od stworzenia strategii wejścia na rynek e-commerce, przez branding i key visual marki, aż po projekt packagingu: copywriting i cały design. Duży know how, przyjemny kontakt, szeroki wachlarz kompetencji. Nie mogę się doczekać, aż całość przetestujemy w boju.
Wojciech Tokarz
2022-02-08
Magda Kulesza
Chcemy podziękować świetnemu zespołowi estruktorów za profesjonalną i niezwykle przyjazną współpracę przy realizacji kluczowych celów rozwijających nasz e-commerce. Rozwiązania przez nich proponowane i wdrażane są innowacyjne, niestandardowe i skuteczne. Obdarzyliśmy estruktorów dużym zaufaniem i zwracamy się do nich nie tylko z większymi projektami, jak audyt naszego e-commerce’u, czy poprowadzenie naszych działań w obszarze marketing automation, ale także często po prostu chcemy znać ich zdanie w drobniejszych kwestiach, bo ich kompetencje, know-how i doświadczenie były i są kluczowe dla dalszego rozwoju. Good to have You! Zespół Balagan Studio.
Magda Kulesza
2022-02-02
Krzysztof Filipowicz
Praca z Estruktorami to przyjemność. Przeszliśmy rebrending, zmianę strony www oraz automatyzacje marketingu i gorąco mogę polecić współpracę z tą firmą w szczególności wiedze jak i zaangażowanie przy projektach
Krzysztof Filipowicz
2022-01-18