W poprzedniej części serii dotyczącej automatyzacji marketingu na Instagramie opowiedzieliśmy Ci krótko o tym, jaki potencjał tkwi w wewnętrznych funkcjach IG oraz w jaki sposób można stosować zewnętrzne aplikacje, żeby jeszcze lepiej go wykorzystać. Od planowania pierwszego komentarza, przez wygodne generowanie raportów, aż po nieocenioną funkcję automatyzacji DM’ów z użyciem sztucznej inteligencji – możliwości są ogromne. W tej odsłonie cyklu pokażemy Ci trzy narzędzia do automatyzacji Instagrama, które w bezpieczny i efektywny sposób pomogą Ci w części działań na social mediach.
Manychat
ManyChat reklamuje się nie lada obietnicami – zachęca do tego, żeby odkryć prawdziwy potencjał tkwiący w DM’ach na Instagramie, co ma przełożyć się na pozyskiwanie atrakcyjnych leadów, aż do 60% większą sprzedaż i lepszą konwersję. Co istotne, ta platforma czatbotowa jest też oficjalnym partnerem Meta, więc korzystanie z tego narzędzia jest bezpieczne dla Ciebie i Twoich klientów. Oprócz Instagrama umożliwia integrację również z Facebookiem, WhatsApp, SMSami czy Telegramem oraz mailami, a także może zostać zintegrowane z takimi narzędziami jak Zapier, Google Sheets, Make czy HubSpot. Dashboard jest przejrzysty i nawet osoba, która do tej pory nie zajmowała się automatyzacją, w krótkim czasie będzie w stanie korzystać z tego narzędzia.
- Automatyzacje budowane są przez wygodny i intuicyjny flow builder. Dzięki temu stworzysz scenariusz czatów związanych z FAQ, sprawdzaniem statusu przesyłki, wysyłaniem e-booka czy innych materiałów po wpisaniu przez klienta odpowiedniego hasła w czacie i wiele więcej. Niewątpliwą zaletą jest też wygodne katalogowanie wszystkich kontaktów, z którymi bot odbył rozmowę. Filtrowanie ich za pomocą tagów i dzielenie na segmenty jest wygodne, co pozwala szybko wyłuskać najbardziej obiecujące leady.
Cena? Od 15 dolarów za miesiąc, co biorąc pod uwagę rozbudowane możliwości i przystępność nawet dla osób początkujących może być naprawdę atrakcyjną inwestycją.
NapoleonCat
NapoleonCat to potężne narzędzie do zarządzania profilami na social mediach. Pozwala na szereg automatyzacji na Instagramie, w tym między innymi na planowanie postów – a także zaplanowanie pierwszego komentarza, który uwzględni konkretne hashtagi. Możesz również usuwać lub ukrywać inne komentarze, co jest szczególnie przydatne w przypadku botów czy spamu, a także odpowiadać na komentarze w oparciu o określone przez Ciebie słowa kluczowe lub konkretne frazy. W wygodny sposób wygenerujesz również szczegółowe raporty analitycznie dla kont zarówno własnych, jak i profili konkurencji.
- Narzędzie można zintegrować z szeregiem innych aplikacji, niż tylko Instagram – współpracuje z Facebookiem, TikTokiem, Messengerem, YouTube, LinkedInem i wieloma innymi platformami. Jest partnerem Meta i zdobywa szereg nagród jako najlepszy software powiązany z social media marketingiem. Na uwagę zasługuje też przejrzyste wdrożenie oraz obszerny moduł edukacyjny, który ułatwia korzystanie z platformy.
Dostępny jest dwutygodniowy, bezpłatny okres próbny, a cena jest zależna od ilości profili, użytkowników oraz innych, indywidualnych czynników – zaczyna się od 117$ za miesiąc. To najdroższe z prezentowanych przez nas rozwiązań, ale jednocześnie zbiera świetne opinie użytkowników, jest wyjątkowo proste w obsłudze i oferuje szereg rozwiązań, które docenią marketerzy oraz właściciele biznesów.
Spur
Spur to bez wątpienia najmniejsze z proponowanych przez nas narzędzi – ale możliwe, że jeżeli śledzisz ProductHunta w poszukiwaniu ciekawych, nowych aplikacji i automatyzacji, to znalazło się na Twoim radarze. Umożliwia automatyzację komunikacji na Instagramie, Facebooku i WhatsUpie.
- Na szczególną uwagę zasługuje przemyślany proces odzyskiwania porzuconych koszyków. Jeżeli Twój klient skomentuje Twój post na Instagramie, pytając o cenę, Spur wyśle mu automatyczną, prywatną wiadomość z linkiem do produktu. Klient dodaje produkt do koszyka… i go porzuca. Nie znaczy to, że transakcja nie dojdzie do skutku – w takiej sytuacji Spur może wysłać klientowi wiadomość poprzez WhatsApp, zachęcając do dokończenia zakupu. Klient wybiera opcję płatności przy odbiorze, a Ty wolisz, by zapłacił od razu? Narzędzie może wysłać do Twojego odbiorcy niewielki kod rabatowy zachęcając do płatności prepaid. To oczywiście tylko część możliwości automatyzacji komunikacji Twojej marki.
Platforma w porównaniu do pozostałych dwóch narzędzi nie jest tak popularna, ale zbiera doskonałe opinie i jest oficjalnym partnerem Meta. Cena wynosi od 34$ za miesiąc i dostępna jest tygodniowa wersja próbna.
Które narzędzia do automatyzacji Instagrama wybrać?
Które z tych rozwiązań wybrać? Nie ma jednej, prawidłowej odpowiedzi – wszystko zależy od rozmiaru Twojego konta, teamu i celów strategicznych związanych z Instagramem, jakie są przed Tobą. Zachęcamy do zapoznania się ze wszystkimi narzędziami – ich interfejsami, możliwościami oraz opiniami użytkowników, tak, żeby dobrać rozwiązanie skrojone do indywidualnych potrzeb.
W estru wybieramy różne narzędzia do automatyzacji Instagrama, każdorazowo dopasowując je do danego klienta, jego budżetu i wyzwań, jakie przed nami stoją – bo tak samo jak nie ma jednej, skutecznej strategii social mediowej dla każdej marki, tak samo indywidualny jest zestaw narzędzi, który wybieramy.