Skip links

Copywriting, który sprzedaje i zachwyca

Copywriting w e-commerce to znalezienie idealnego balansu między zaangażowaniem klientów, pokazaniem w interesujący sposób cech produktu, wysokim pozycjonowaniem w Google oraz zachętą do sprzedaży. Równocześnie, naturalne jest, że chcemy czytać dobre teksty – napisane ludzkim językiem. Jak w takim razie powinien wyglądać copywriting w e-commerce, który jednocześnie zachwyca i sprzedaje?

Zalety dla Twojego e-biznesu

Zacznijmy od tego, jakie korzyści płyną ze świetnego copywritingu dla e-commerce.

  • Pozycjonowanie marki. I nie mówimy tutaj tylko o pisaniu pod SEO, aby trafić na 1 stronę w Google. Dobry copywriting w e-commerce pozwala na zróżnicowanie marki, pokazanie jej unikalnych cech, wyróżnienie na tle konkurencji i docelowo – zwiększenie świadomości wśród odbiorców. 
  • Wyjątkowe customer experience. Teksty, które są interesujące i zaprojektowane w zgodzie z celami marki, są jednym z bardziej istotnych elementów wyjątkowego doświadczenia zakupowego. Budzą emocje, zdobywają zaufanie, budują silniejsze relacje wśród odbiorców, którzy następnie chcą zostać z marką na dłużej. 
  • Wzrost sprzedaży i konwersji. Dobrze napisany tekst w e-commerce potrafi pokazać wszystkie cechy produktu lub marki, a co za tym idzie – w jaki sposób rozwiązują one problemy klienta. Takie copy realnie potrafi wpłynąć na podjęcie decyzji zakupowej i wzrost sprzedaży w Twoim sklepie. 

Jak pisać dobre copy?

Odpowiedź na to pytanie mogłaby zająć całą książkę, dlatego skupimy się na kilku istotnych elementach.

1. Ustal do kogo piszesz

Aby Twój tekst był przekonujący, musisz najpierw wiedzieć kogo chcesz przekonać. Określenie grupy docelowej wydaje się być oklepanym stwierdzeniem, o którym jednak ciągle przypominamy naszym klientom. Zrozumienie odbiorcy pozwoli Ci dopasować język do jego potrzeb.

2. Pamiętaj o tone of voice marki

Tone of voice to po prostu język, jakim marka komunikuje swoją osobowość. Może być formalny, zabawny, czy elegancki, formalny, ale pod koniec dnia – musi być autentyczny i na tyle unikalny, na ile się da. Tworząc jakiekolwiek treści upewnij się, że język, którego używasz, brzmi spójnie i jest zgodny z osobowością Twojej marki we wszystkich kanałach komunikacji: social mediach, stronie www, newsletterach, czy czacie z konsultantem. Więcej o tone of voice piszemy w artykule “Język komunikacji marki: jak przemówić do klienta?” 

3. Znajdź balans między zaletami, a funkcjami produktu

Podobno większość ludzi nie dba o to, czym jest lub co robi Twój produkt, równocześnie – każdy z nas spędził kiedyś niezliczone godziny szukając konkretnego detalu w opisie sprzętu, który akurat chce kupić. Czy to idealna bawełniana pościel o gramaturze 160 g/m2, czy wiatrak o mocy 200 W: pod koniec dnia to również ma znaczenie. 

Dobry tekst w e-commerce powinien budzić emocje i brać pod uwagę perspektywę odbiorcy – pokazywać jak dany produkt może rozwiązać jego problemy, czy zrealizować potrzeby. Zastanów się jakie korzyści uzyska klient dzięki temu produktowi, ale nie zapominaj o jego funkcjach, czy cechach charakterystycznych: mogą być istotne dla Twojej grupy docelowej.

Równocześnie pamiętaj, że same emocje nie wystarczą, aby zachęcić odbiorcę do dokonania zakupu, czy zapisania się do listy mailingowej. Twój czytelnik potrzebuje konkretnej informacji lub instrukcji, jakie działanie powinien podjąć – i tutaj wchodzi, całe na biało, call to action, czyli CTA. Im dokładniej napiszesz, na czym Ci zależy, tym klientowi łatwiej będzie podjąć decyzję. Kup, zapisz się, sprawdź, przeczytaj, dowiedz się, wypróbuj – to tylko część czasowników z arsenału copywritera.

1. Zadbaj o wygląd tekstu

Czy Twoje copy łatwo się czyta? Twoi odbiorcy, tak jak zresztą i Ty, mają mało czasu i problemy ze skupieniem uwagi – zwłaszcza na wielkich blokach tekstu. Staraj się nie wypełniać strony treścią, która nic nie znaczy – to sprawdzony przepis na porażkę. Zadbaj o pogrubienia tekstu, wypunktowania, krótkie paragrafy, rzucające się w oczy nagłówki na różnym poziomie (h1, h2 i h3) i po prostu zwięzłe teksty nie zajmujące całej strony. Dzięki nim copy nie tylko będzie się lepiej czytało, ale też lepiej pozycjonowało w internecie.

2. Zoptymalizuj tekst pod SEO

Zanim zaczniesz pisać, zrób research słów kluczowych – to istotny element układanki w dobrym copywritingu dla e-commerce. Skorzystaj np. z darmowego planera słów kluczowych Google Ads, czy innych dedykowanych narzędzi jak Ahrefs, lub Keyword Tool. Pamiętaj, że czasy upychania jak największej liczby słów kluczowych w tekście są za nami – Twoim celem jest napisanie tekstu, który dobrze się czyta i jest naturalny. Roboty Google cały czas się rozwijają i działają prężnie, premiując wyżej strony stworzone dla człowieka, a “karząc” te niedostosowane i korzystające z podejrzanych praktyk. Skup się na wyglądzie tekstu (wcześniejszy punkt) i jego długości oraz podpisuj zdjęcia i ilustracje tekstem alternatywnym.

To wciąż niejasne?

Te wszystkie rady mają sens, gdy masz odrobinę copywriterskiego fachu w ręku i chcesz się dalej rozwijać. Jeśli jednak pisanie to nie Twoja bajka, w estru wiemy jak pisać, aby marki mówiły ludzkim głosem – i to nie tylko od święta. Opierając się na strategii e-commerce, tworzymy copy, które trafia do odpowiedniej grupy docelowej, buduje świadomość marki, oraz dynamizuje sprzedaż i generuje ruch na stronie. Wliczają się w to wszystkie treści publikowane przez markę: opisy produktowe, komunikaty, newslettery i mailingi, hasła reklamowe, czy artykuły blogowe. 

Jak tworzony przez nas copywriting pomógł naszym klientom się rozwinąć? Sprawdź opublikowane case studies:

Filipowicz, Dedicante, La Mania

lub po prostu odezwij się do nas – znajdziemy sposób na to, by Twoje działania w internecie zaczęły przynosić przychody.

Psst! Wiesz, że na pokładzie mamy specjalistów z generacji Z? Wiemy jak się komunikować z tym pokoleniem, aby odnieść sukces w e-commerce.

Wiktor Niedziałkowski
Mam okazję współpracować z Estruktorami od ponad roku. Od samego początku czuć było pełen profesjonalizm i wyjątkowe indywidualne podejście, które nigdy się nie zmieniło. Podczas naszej współpracy zauważyłem najważniejsze cechy, które wyszczególniłbym jako transparentność, wzajemne zaufanie i niesamowitą wiedzę - czego owocem są świeże i wyjątkowe projekty. Polecam wszystkim!
Wiktor Niedziałkowski
2022-06-28
Wojciech Modrzejewski
Bardzo polecam Estruktorów. Współpracujemy od kilku lat przy projektach e-commersowych. Współpraca przebiega zawsze merytorycznie i kreatywnie, od audytu poprzez dobór technologii i wycenę do realizacji i w następstwie dalszego rozwoju produktu. Z całym przekonaniem mogę stwierdzić że gwarantują sukces każdego projektu digital. Wojtek Modrzejewski, CEO, 052B agencja interaktywna.
Wojciech Modrzejewski
2022-04-20
Paulina Kisiel
W ramach firmy Orplast współpracuję z Estruktorami od czerwca 2021, od początku przekonali mnie do siebie profesjonalizmem i kompetencjami wykraczającymi znacznie poza standardowe agencje. Praca z nimi to przyjemność i zawsze dobra atmosfera. Działamy wspólnie przy strategicznych projektach w zakresie social mediów i współpracy z influenserami. Z mojej perspektywy ich wyróżnikiem jest niebywale lekkie pióro i sprawne koordynowanie comiesięcznej komunikacji SM. Co ważne, wiele z działań marketingowych podejmowanych przez naszą firmę zostało wdrożonych na podstawie wypracowanych z nimi strategii. Współpraca z Estruktorami to bez dwóch zdań dobra decyzja!
Paulina Kisiel
2022-04-15
Kamil Wala
Estruktorzy są żywą encyklopedią ecommerce. Podejmując z nimi współpracę zaoszczędzisz kilka lat, które musiałbyś poświęcić na szukanie właściwych rozwiązań i budowanie nowoczesnej strategii cyfrowej.
Kamil Wala
2022-04-13
A Google User
Jako INVO Technologies współpracujemy z Estruktorami od prawie roku i jesteśmy zachwyceni poziomem jakości dostarczanej przez ich zespół. Ich CEO, Michał Burda, to bardzo kompetentny człowiek, który w roli konsultanta rozwiązań sprawdza się znakomicie i budzi dużo zaufania, co w biznesie ma ogromne znaczenie. Zdecydowanie polecam Estruktorów każdemu, kto chce wnieść swój e-biznes na wyższy poziom.
A Google User
2022-04-05
Dedicante
Jako Dedicante współpracujemy z estruktorami od 2019 roku. Od początku zwracamy uwagę na pełen profesjonalizm i zadziwiająco szerokie kompetencje, a do tego świetną atmosferę współpracy. Udało nam się z sukcesem wdrożyć nową platformę sprzedażową, z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań w e-commerce. Do tej pory współpracujemy przy bieżących wysyłkach newsletterowych oraz automatyzacji marketingu, i cały czas widzimy efekty tych działań. Polecam, właścicielka marki.
Dedicante
2022-03-21
Adam Kaczmarski
Super Zespół, olbrzymie know-how oraz profesjonalne podejście do tematu gwarantują sukces każdego projektu jakiego się podejmują. Miałem okazję współpracować z Estruktorami przy kilku projektach i za każdym razem 100% zadowolenia.
Adam Kaczmarski
2022-03-08
Wojciech Tokarz
Zgłosiłem się do estru po pomoc przy tworzeniu nowej marki DTC. Od samego początku okazali się dla całego mojego projektu ogromnym wsparciem: począwszy od stworzenia strategii wejścia na rynek e-commerce, przez branding i key visual marki, aż po projekt packagingu: copywriting i cały design. Duży know how, przyjemny kontakt, szeroki wachlarz kompetencji. Nie mogę się doczekać, aż całość przetestujemy w boju.
Wojciech Tokarz
2022-02-08
Magda Kulesza
Chcemy podziękować świetnemu zespołowi estruktorów za profesjonalną i niezwykle przyjazną współpracę przy realizacji kluczowych celów rozwijających nasz e-commerce. Rozwiązania przez nich proponowane i wdrażane są innowacyjne, niestandardowe i skuteczne. Obdarzyliśmy estruktorów dużym zaufaniem i zwracamy się do nich nie tylko z większymi projektami, jak audyt naszego e-commerce’u, czy poprowadzenie naszych działań w obszarze marketing automation, ale także często po prostu chcemy znać ich zdanie w drobniejszych kwestiach, bo ich kompetencje, know-how i doświadczenie były i są kluczowe dla dalszego rozwoju. Good to have You! Zespół Balagan Studio.
Magda Kulesza
2022-02-02
Krzysztof Filipowicz
Praca z Estruktorami to przyjemność. Przeszliśmy rebrending, zmianę strony www oraz automatyzacje marketingu i gorąco mogę polecić współpracę z tą firmą w szczególności wiedze jak i zaangażowanie przy projektach
Krzysztof Filipowicz
2022-01-18