Skip links

Content marketing – jak robić to dobrze?

Content marketing to strategia marketingowa polegająca na tworzeniu i dystrybucji różnego rodzaju treści online, aby przyciągnąć, zaangażować i utrzymać potencjalnych klientów. Kluczem jest jednak dostarczanie im dokładnie tego, co chcą konsumować. Jak w takim razie postawić treści w centrum zysków Twojej marki i robić świetny content marketing, który rezonuje z Twoimi odbiorcami?

Content marketing

Dlaczego content marketing jest ważny dla Twojej marki?

Dobry content marketing niesie realną wartość dla odbiorców i rozwiązuje problem, z którym przychodzą. Film na YouTube, w którym wytłumaczone jest w jaki sposób korzystać z produktu, lub podcast z luźną rozmową na temat mindfulness od marki olejków CBD, tworzą reputację marki. To następnie lojalizuje klienta i przekłada się na sprzedaż.

Warto pamiętać, że marketing treści jest częścią kompleksowego customer experience i pozwala autentycznie zaangażować konsumentów. Osoby, które czytają Twojego ebooka lub post na Instagramie i czują emocjonalne połączenie z treścią, są bardziej skłonne do stworzenia pozytywnych skojarzeń z marką i dalszego wspierania jej.

Dodatkowo, marketing treści jest zbudowany na wszechstronności – możesz korzystać z przeróżnych mediów, aby dotrzeć do nowych odbiorców. Content marketing to m.in.: artykuły na blogu, newslettery, ebooki, filmy, podcasty, infografiki, posty i video w mediach społecznościowych czy szkolenia online. Różnicowanie treści i dystrybucja ich na zdywersyfikowanych kanałach dają możliwość trafienia do odbiorców, którzy do tej pory nie słyszeli o Twojej marce.

 

Jakie cele pomoże Ci osiągnąć content marketing?

Nie zaskoczymy Cię, pisząc, że tworząc treści musisz mieć z tyłu głowy to, co chcesz zrealizować przez działania content marketingowe. Warto jednak pamiętać, że różne rodzaje contentu mogą realizować różne cele – wzajemnie się uzupełniając. Przykładowe cele to: 

  1. zwiększenie świadomości marki,
  2. zbieranie leadów, czyli osób mających szansę zostać Twoimi klientami,
  3. budowanie bazy subskrybentów newsletterów,
  4. lojalizacja aktualnych klientów.

 

Jaki powinien być content marketing, aby działał?

  • Istotny. Wspominaliśmy o tym już wcześniej, ale warto to powtórzyć: dobry content to taki, który odpowiada na potrzeby Twoich odbiorców. Rozwiąż problem, z którym przychodzą, lub odpowiedz na pytania, które nie dają im spokoju. 
  • Regularny. Twoja marka powinna publikować świeże i przydatne dla odbiorców treści w ustalonych wcześniej odstępach czasu. Równocześnie warto pamiętać o contencie evergreenowym, czyli takim, który jest ciągle aktualny oraz recyklingu treści, czyli wykorzystywaniu istniejącego contentu w nowych formatach.
  • Osadzony w kalendarzach publikacji. Przykładowo, tworząc artykuł na bloga należy zaplanować nie tylko datę publikacji, ale również inne działania związane z jego dystrybucją. Ułatwia to zarządzanie pracą wszystkich działów e-marketingu i minimalizuje ryzyko pomyłek.
  • Zoptymalizowany pod SEO. Nawet najlepsze treści mogą przemknąć niezauważone, jeżeli nie będą SEO friendly. Więcej o tym, jak powinien wyglądać tekst zoptymalizowany pod wyszukiwarki, wspominamy w artykule Copywriting, który sprzedaje i zachwyca.
  • Analityczny. Czy wiesz, ile osób otwiera i przeklikuje się przez Twoje newslettery, albo w jakich godzinach Twoi odbiorcy korzystają z social mediów? Wykorzystuj dane analityczne do oceny aktualnych działań content marketingowych oraz testowania i wprowadzania nowych rozwiązań. 
  • Wykorzystujący obraz. Obraz mówi więcej niż tysiąc słów. Dlatego przy tworzeniu contentu tekstowego, zawsze należy pamiętać o przedstawieniu go w jak najlepszy wizualnie sposób. Ilustracje, infografiki, wideo, zdjęcia – wszystko to wzmacnia pozytywny odbiór Twoich tekstów.

 

Zainteresowaliśmy Cię?

Wiemy, jak robić content marketing, aby przynosił efekty i realizował Twoje cele biznesowe, a równocześnie, aby teksty dobrze się czytało, a ilustracje zachwycały wizualnie. Mamy w naszym portfolio wiele przykładów świetnego contentu dla firm z różnych branż: tytoniowej, kosmetycznej, biżuteryjnej, modowej, dziecięcej, czy wystroju wnętrz. Tutaj sprawdzisz jak zbudowaliśmy 20% sprzedaży naszymi newsletterami dla marki Balagan. Chcesz zobaczyć dowiedzieć się więcej?

Skontaktuj się z nami!

Zadzwoń +48 603 249 873, lub napisz czesc@estru.pl