Skip links

E-commerce w 2024: 10 trendów od 10 ekspertów, cz. 2

W poprzedniej części artykułu sprawdziliśmy, co eksperci z estru sądzą o trendach na 2024 rok w branży UX designu, zarządzania projektami czy strategii. To jednak nie wszystko – jakie nowe szanse i wyzwania widzimy w zakresie automatyzacji marketingu, współpracy z influencerami czy w content marketingu? Sprawdź 10 trendów od 10 ekspertów i przekonaj się, jak możesz wykorzystać te trendy tak, żeby Twoja marka była gotowa na nadchodzący rok.


Michał Łuszczek, co-owner, E-commerce & Marketing Automation Expert

Sądzę, że w 2024 generatywne AI już na dobre podbije narzędzia do automatyzacji marketingu. Już w tym roku każdy chciał wdrażać te rozwiązania u siebie, jednak myślę, że dopiero 2024 rok upowszechni realny i prosty dostęp do nich. Dostawcy rozwiązań do automatyzacji, żeby przetrwać na rynku, będą musieli realnie wykorzystać AI na wielu płaszczyznach, w tym jako: 

  1. Bardziej zaawansowane, w pełni zintegrowane chatboty do złudzenia przypominające “ludzkich” konsultantów w obszarze obsługi klienta i procesów sprzedaży, wykorzystujące przetwarzanie języka naturalnego i uczenia maszynowego,
  2. Zaawansowane wyszukiwarki produktowe napędzane przez analitykę wspartą AI, która ma dostęp do całej historii wyszukiwań klientów, ich zachowań w ramach sklepu czy zakupów, dzięki czemu klient będzie mógł otrzymać dużo trafniejsze dopasowania, co może przełożyć się na zwiększony koszyk zakupowy,  
  3. Ulepszenie analiz przewidywań do prognozowania zachowań klientów, identyfikowania trendów zakupowych i optymalizacji kampanii marketingowych, co pozwoli markom e-commerce aktywnie dostosowywać swoje strategie marketingowe. 

Paulina Czajkowska, Head of Content 

Wzrost popularności i wykorzystywania AI w codziennej pracy nie jest zaskakującą predykcją na 2024. Jednak uważam, że w nadchodzącym roku bardziej niż kiedykolwiek zaczniemy zwracać uwagę na autentyczność contentu i na treści tworzone przez człowieka. Oczywiście content tworzony z wykorzystaniem narzędzi AI będzie wykorzystywany możliwie wszędzie, ułatwiając nam życie – z oszczędnością czasu i pieniędzy. Równocześnie, treści w pełni „ludzkie” będą miały coraz większą wartość, podobnie jak w przypadku ręcznej pracy artystów i rzemieślników – będą coraz droższe, coraz rzadsze, ale też wierzę, że przez to coraz bardziej doceniane.

Kasia Mamak, E-commerce & Marketing Automation Specialist

Jestem zdania, że w zakresie automatyzacji w 2024 czekają nas trzy główne trendy, których start widzieliśmy już w tym roku. Po pierwsze, marki postawią na pełną personalizację – nie tylko w kontekście tego, jak my sami personalizujemy treści, lecz opartą o preferencje użytkownika. User sam wybierać będzie częstotliwość wiadomości oraz to, jaki rodzaj treści chce konsumować. Po drugie, co chyba nikogo nie zaskoczy – na pewno AI jeszcze bardziej zyska na znaczeniu. Możliwe będzie skuteczniejsze filtrowanie i segmentowanie określonej grup userów o podobnym profilu, dzięki czemu będziemy w stanie w jeszcze lepszym stopniu dostosować komunikację – zarówno jeśli chodzi o treści, banery czy produkty. Po trzecie, coraz istotniejsze będzie budowanie community, co w kontekście e-mail marketingu przekłada się na to, że userzy nie chcą kupować tylko produktów, a raczej historię i wizję marki, dowiadywać się więcej na jej temat, utożsamiać się z nią. Odchodzimy od czysto sprzedażowych maili, i ważne będzie dodanie aspektu edukacyjnego do komunikacji oraz nastawienie na budowanie relacji z użytkownikiem.

Justyna Procak, Art Director 

W erze przesyconej treściami, gdzie walka o uwagę ludzi staje się coraz bardziej zaciekła, zrozumienie, że „content is a king” nabiera szczególnego znaczenia. To spostrzeżenie staje się kluczowe zwłaszcza w kontekście coraz mniejszej dostępności ludzkiej uwagi w zalewie informacji na mediach społecznościowych. W tej rzeczywistości, gdzie konsument zaczyna oczekiwać czegoś więcej niż konwencjonalne zdjęcie, świeże spojrzenie na UX/UI i zastosowanie nowoczesnych rozwiązań, takich jak modele 3D czy interaktywne prezentacje produktów, stają się kluczowym elementem przyciągania i utrzymania uwagi. W nowej erze, gdzie uwaga staje się walutą najwyższej wartości, to właśnie kreatywność i innowacja w prezentacji treści stają się kluczem do zwycięstwa.

Joanna Banad, Social Media & Influencer Specialist

W social mediach w 2024 zdecydowanie trzeba przyglądać się automatyzacji. Opiera się ona na wykorzystaniu sztucznej inteligencji – na przykład na Instagramie, AI może analizować treści, reakcje użytkowników i kontekst, aby dostosować interakcje z nimi. Coraz bardziej będzie usprawniać pracę, bo może może obejmować działania takie jak planowanie postów, usuwanie lub ukrywanie komentarzy, odpowiadanie na komentarze w oparciu o słowa kluczowe, a także generowanie szczegółowych raportów analitycznych. Poprawia nie tylko wydajność pracy, ale też – co bardzo istotne – wpływa bardzo pozytywnie na zasięgi. Automatyzacja działa zgodnie z zasadami Instagrama, co oznacza, że nie narusza warunków korzystania z platformy. Takim bezpiecznym narzędziem jest na przykład NapoleonCat.

Wniosek płynący z 10 trendów od 10 ekspertów jest prosty – marki, które chcą być gotowe na skalowanie biznesu i swoich działań, muszą uważnie trzymać rękę na pulsie i wykorzystywać już teraz potencjał AI, żeby usprawnić pracę, rozwijać swoje możliwości i tworzyć strategie dostosowane do wymagających, ale obiecujących czasów, które nadchodzą. 

Wiktor Niedziałkowski
Mam okazję współpracować z Estruktorami od ponad roku. Od samego początku czuć było pełen profesjonalizm i wyjątkowe indywidualne podejście, które nigdy się nie zmieniło. Podczas naszej współpracy zauważyłem najważniejsze cechy, które wyszczególniłbym jako transparentność, wzajemne zaufanie i niesamowitą wiedzę - czego owocem są świeże i wyjątkowe projekty. Polecam wszystkim!
Wiktor Niedziałkowski
2022-06-28
Wojciech Modrzejewski
Bardzo polecam Estruktorów. Współpracujemy od kilku lat przy projektach e-commersowych. Współpraca przebiega zawsze merytorycznie i kreatywnie, od audytu poprzez dobór technologii i wycenę do realizacji i w następstwie dalszego rozwoju produktu. Z całym przekonaniem mogę stwierdzić że gwarantują sukces każdego projektu digital. Wojtek Modrzejewski, CEO, 052B agencja interaktywna.
Wojciech Modrzejewski
2022-04-20
Paulina Kisiel
W ramach firmy Orplast współpracuję z Estruktorami od czerwca 2021, od początku przekonali mnie do siebie profesjonalizmem i kompetencjami wykraczającymi znacznie poza standardowe agencje. Praca z nimi to przyjemność i zawsze dobra atmosfera. Działamy wspólnie przy strategicznych projektach w zakresie social mediów i współpracy z influenserami. Z mojej perspektywy ich wyróżnikiem jest niebywale lekkie pióro i sprawne koordynowanie comiesięcznej komunikacji SM. Co ważne, wiele z działań marketingowych podejmowanych przez naszą firmę zostało wdrożonych na podstawie wypracowanych z nimi strategii. Współpraca z Estruktorami to bez dwóch zdań dobra decyzja!
Paulina Kisiel
2022-04-15
Kamil Wala
Estruktorzy są żywą encyklopedią ecommerce. Podejmując z nimi współpracę zaoszczędzisz kilka lat, które musiałbyś poświęcić na szukanie właściwych rozwiązań i budowanie nowoczesnej strategii cyfrowej.
Kamil Wala
2022-04-13
A Google User
Jako INVO Technologies współpracujemy z Estruktorami od prawie roku i jesteśmy zachwyceni poziomem jakości dostarczanej przez ich zespół. Ich CEO, Michał Burda, to bardzo kompetentny człowiek, który w roli konsultanta rozwiązań sprawdza się znakomicie i budzi dużo zaufania, co w biznesie ma ogromne znaczenie. Zdecydowanie polecam Estruktorów każdemu, kto chce wnieść swój e-biznes na wyższy poziom.
A Google User
2022-04-05
Dedicante
Jako Dedicante współpracujemy z estruktorami od 2019 roku. Od początku zwracamy uwagę na pełen profesjonalizm i zadziwiająco szerokie kompetencje, a do tego świetną atmosferę współpracy. Udało nam się z sukcesem wdrożyć nową platformę sprzedażową, z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań w e-commerce. Do tej pory współpracujemy przy bieżących wysyłkach newsletterowych oraz automatyzacji marketingu, i cały czas widzimy efekty tych działań. Polecam, właścicielka marki.
Dedicante
2022-03-21
Adam Kaczmarski
Super Zespół, olbrzymie know-how oraz profesjonalne podejście do tematu gwarantują sukces każdego projektu jakiego się podejmują. Miałem okazję współpracować z Estruktorami przy kilku projektach i za każdym razem 100% zadowolenia.
Adam Kaczmarski
2022-03-08
Wojciech Tokarz
Zgłosiłem się do estru po pomoc przy tworzeniu nowej marki DTC. Od samego początku okazali się dla całego mojego projektu ogromnym wsparciem: począwszy od stworzenia strategii wejścia na rynek e-commerce, przez branding i key visual marki, aż po projekt packagingu: copywriting i cały design. Duży know how, przyjemny kontakt, szeroki wachlarz kompetencji. Nie mogę się doczekać, aż całość przetestujemy w boju.
Wojciech Tokarz
2022-02-08
Magda Kulesza
Chcemy podziękować świetnemu zespołowi estruktorów za profesjonalną i niezwykle przyjazną współpracę przy realizacji kluczowych celów rozwijających nasz e-commerce. Rozwiązania przez nich proponowane i wdrażane są innowacyjne, niestandardowe i skuteczne. Obdarzyliśmy estruktorów dużym zaufaniem i zwracamy się do nich nie tylko z większymi projektami, jak audyt naszego e-commerce’u, czy poprowadzenie naszych działań w obszarze marketing automation, ale także często po prostu chcemy znać ich zdanie w drobniejszych kwestiach, bo ich kompetencje, know-how i doświadczenie były i są kluczowe dla dalszego rozwoju. Good to have You! Zespół Balagan Studio.
Magda Kulesza
2022-02-02
Krzysztof Filipowicz
Praca z Estruktorami to przyjemność. Przeszliśmy rebrending, zmianę strony www oraz automatyzacje marketingu i gorąco mogę polecić współpracę z tą firmą w szczególności wiedze jak i zaangażowanie przy projektach
Krzysztof Filipowicz
2022-01-18